luni, septembrie 27, 2010

Hipp umbla cu cioara vopsita


Zilele trecute am primit o lotiune ca cea din imagine de la o prietena care s-a gandit ca imi va face placere, pentru ca a citit "bio" pe ambalaj si, stiind ca imi plac produsele naturale, l-a cumparat cu mare drag. Am primit cadoul bucuroasa insa am deja un "defect pozitiv", il numesc eu: am luat ingredientele la puricat.
Si astfel am aflat ca in compozitia acestei creme singurul ingredient bio este uleiul de migdale, dar cu ce ma incalzeste atata timp cat este amestecat cu:








Pe site-ul lor cei de la HIPP se lauda ca acest produs nu contine parabeni si nici parfumuri si ca sunt conforme legislatiei pentru cosmetice in vigoare.Aici e hiba: legislatia. Care este ambigua si permisiva spun eu mereu. 
Nu m-ar fi deranjat nimic la acest produs, ar fi fost unul din multele de pe rafturile supermarket-urilor,nici prea rau dar nici foarte bun.Insa faptul ca scrii mare BIO pe ambalaj este inselator pentru client. Se numeste publicitate mincinoasa, un lucru ultrafrecvent la noi, din pacate.
Imi pare tare rau de descoperirea facuta pentru ca produsele elvetiene imi inspirau incredere,dar se pare ca pe timp de criza marketing-ul devine nemilos. 

30 comentarii:

myeva spunea...

mda. Am primit si eu un sampon Hipp, ultra laudat a fi bio si tot asta am constatat.

Amy spunea...

Cat e de tare titlul :)).
Uite d-asta evit eu sa iau chestii din comert si incerc sa fac singura ce pot. Nu te mai poti increde in nimic in ziua de azi.Pacat ca isi bat joc de micuti :(

Laura Frunza spunea...

Apropo de produsele bio, ieri am intrat în farmacie la rugămintea cuiva să cumpăr un gel de duş Klorane şi surpriză mare: pe etichetă scria fără parabeni! Se pare că au schimbat formula, ca să-l facă bio, şi se vede şi din colorit, e mai deschis la culoare, cel vechi era mai portocaliu, ăsta e mai spălăcit. Se pare firmele mari de dermocosmetice se străduie, totuşi, să se adapteze.

Luthelo spunea...

Amy, pai aici e marea buba..puncteaza la copii stinad ca parinti vor ce e mai bunpentru copii lor.

As fi curioasa si de mancarea la borcanele. Poate iti faci timp.

zoozie spunea...

tocoferol acetat este ceva derivat din vitamina E. Soda caustica - banuiesc ca au saponificat niste uleiuri, ceva devreme ce e in compozitie. Nu stiu la ce folosesc fenoxietanolul, poate e conservant, iar parfumul da, e inutil. Hazardul overall e cam 4 - deci toxicitate mica.

In orice caz, bio nu inseamna eco. Pe de alta parte, stiam ca asemenea produse, inc are un ingredient e natural iar restul de sinteza, se numeau "naturale" cand eram eu tanara. BIO chiar continan chestii care nu sunt de sinteza...

Sunt de acord ca totul in jurulnostru e chimie , ca poate mare parte din ingredientelecu nume ciudat ar putea fi chiar extrased din plante, dar insasi prelucrarea industriala "rade" multe proprietati ale substanelor in cauza. Ce folos ca Fanta are suc de portocale natural in compozitie daca a fost asteurizat si pastrat luni de zile inainte de a fi fost combinat cu restul ingredientelor - si i s-a adaugat si zahar? Cam asa si cu astia :)

Tine-o tot asa.

@ Luthelo: despre mancarea la borcanele hipp - eu verific etichetele si sunt relativ ok. Si saparea mea in multe cazuri... Insa la ltele am vazut amidon sau zahar adaugat (erau mai ieftine).

zoozie spunea...

A venit sotul meu si am putut citi ingredientele de borcan :) - scrie miiic! so:

Legume cu taitei si pui



fara ou, fara adaos de zahar, fara adaos de coloranti, conservanti, fara adaos de proteine din lapte, fara agenti de ingrosare,

ingrediente: legume: 40,7% rosii, morcovi, mazare, apa, taitei fierti 20,9%, pui 8,4%, faina de grau, ulei de porumb, sare iodata. Cantitate carne: 18,5g - productie organica.

Alina G. spunea...

Mi ai dat o i dee buna zoozie pt viitor, sa scriu si utilitatea respectivelor ingrediente sau din ce sunt derivate.merci.In alta ordine de idei ai dreptate cu toxicitatea, este mica si nu as fi avut nimic impotriva produsului respectiv, mai ales in comparatie cu altele mai rele si mai scumpe, daca nu ar fi trambitat o atata cu bio si organic.Tin foarte mult ca diferentele sa fie clare. Cat despre borcanele am luat si eu de la Hipp si intr adevar sunt foarte ok. Mai sunt si cele de la Bio Hamamek o alternativa mai ieftina si valabila.
O sa incerc sa fac o recenzie comparativa a borcanelelor cu mai multe marci de pe piata

myeva spunea...

offf, zoozie, nu stiu ce sa zic, eu am tot citit ca fara adaos nu inseamna ca nu au deloc conservanti si alte cele. Inseamna "fara adaos peste normele legale"

Alina G. spunea...

Faza cu adaosul este la fel ca si cu cosmeticele: legal,daca este sub 0,1 la suta de gr ,nu sunt obligati sa il specifice pe eticheta.

g.cojocaru spunea...

la inceput foloseam samponul de la hipp... tot BIO, dar care nu m-a incantat foarte tare in utilizare. acum il folosim pe cel de la bubchen. la capitolul uleiuri i le prepar in casa, din masline si migdale.
Sunt multi care citesc reclamele si cred in ele... Oricum, cum spunea si zoozie, important e ca nu are o toxicitate foarte mare... macar atat... :(

mariuca spunea...

ca un produs sa fie declarat bio trebuie sa contina pe eticheta SIGLA BIO. Aceasta lotiune hipp nu are sigla BIO ( este o sigla agreata de UE) si scrie clar ca acest produs contine ULEI DE MIGDALE BIO. So, nimeni nu spune ca este Bio acest produs. Am intrat pe site-ul lor si scrie "fara parfumuri care sunt considerati alergeni" deci nu scrie FARA PARFUMURI. apoi legat de parabeni scrie clar ca nu contine parabeni. PARABENI sunt etilparaben, metilparaben etc. Am lasat acest comentariu deoarece eu folosesc aceasta lotiune pentru fetita mea si sunt f multumita de ea. Probabil daca nu as fi fost suficient de informata de acest produs, citind comentariile de aici mi-as fi perdut increderea in produs si in firma. Parerea mea este ca inainte sa sustinem o idee trebuie sa verificam informatiile pe care vrem sa le transmitem deoarece "nastem" panica degeaba. Multumesc

Alina G. spunea...

Draga Mariuca,
Daca ai fi citit cu atentie articolul ai fi observat ca nu am desfiintat produsul din punct de vedere al compozitiei ci am precizat doar ca nu are legatura cu termenul bio. Ca tin ca acest termen fie el o sigla sau nu sa fie prezent scris mare pe eticheta frontala doar in cazul in care produsul este bio. Mai ales ca eticheta vizibila, cea din fata, este in germana si, pentru cei care nu cunosc germana, singurul termen care se intelege este "bio".Asa te indeamna sa iei produsul de pe raft din randul celorlalte. Este marketing pur. Apoi nu toti parintii sunt antrenati sa citeasca etichetele si nu cunosc termenii de specialitate sau siglele, ceea ce inseamna ca pentru un parinte mai putin informat, citind prezentarea produslui va rezulta ca este bio. Nu pun la indoiala faptul ca Hipp si Bubchen sunt alternativele cele mai curate si valabile de pe rafturile supermarket urilor.
In incheiere: informatiile sunt verificate, nu am creat nici un fel de panica, poate tu ai citit cu alti ochi articolul, dar daca vrei sa vezi ce scriu cand fac o recenzie total negativa iti recomand articolele mele despre Uleiul Johnson si Lotiunea Mustela.
Moderatio sanum est :) si in comentarii ;)
O zi buna tuturor!

Alina G. spunea...

Ah!Uitam: cuvintele scrise cu majuscule se inteleg, in limbajul virtual, ca si tipete. Nu imi place sa se tipe la mine in casa sau sa se ridice tonul asa ca data viitoare te rog sa mentii un ton adecvat. Multumesc.

zoozie spunea...

probabil mariuca a folosit majuscule pentru ca nu stie sa adauge taguri si a vrut sa sublinieze ce spune, atata tot. Tagurile se adauga asa: < b > cuvant < / b > pentru bold, evident fara spatii, apoi la fel pentru italic sau underline doar se schimba litera.

Alina G. spunea...

Daca este cum spune zoozie atunci nu lua in seama ultimul meu comentariu :)

mariuca spunea...

multumesc zoozie pentru sfatul cu tagurile, chiar asta am vrut sa subliniez

mariuca spunea...

Alina ai dreptate ca nu toti suntem informati despre ce inseamna cu adevarat bio insa putem incepe oricand sa transmitem informatii la nivel inalt despre acest concept astfel incat sa nu ne mai lasam dusi de val de etichete.
Si legat de interpretari si tu ai inteles ca eu am "tipat la tine" ceea ce nu este adevarat. Chiar si atunci cand 2 persone sunt face to face interpretarea nu este aceiasi la care se gandeste persoana care a lansat o propozitie.
Eu sunt de parere ca trebuie sa criticam pozitiv sau negativ, problema expusa ci nu persoana. Asta am incercat sa fac.
Si sa stii ca mi-a placut si subiectul de aceea am si postat.

Alina G. spunea...

Mariuca sunt de acord cu tine in privinta interpretarii, uneori e greu sa intuiesti chiar si face to face daramite in scris...

Adina spunea...

Buna fetelor,
Am intrat intamplator pe acest site ca sa vad cu ce sa mai diversific mancarica beblusului meu si am vazut comentarile la lotiunea HiPP. Am folosit diverse produse zise “dermato-cosmetice” de care am fost si sunt dezamagita.
O prietena, mi-a recomandat sa folosesc HiPP crema pentru eritemul fesier si sunt foarte multumita de crema.
Asa cum a scris si Mariuca, pe eticheta lor scrie clar ca majoritatea produselor contin ULEI DE MIGDALE BIO. In schimb problema este ca le gasesc foarte greu prin farmacii, supermarket-uri, etc.
Deci nu va spetiatzi ca nu aveti de ce! Sa ne ingrijoram mai degraba ca piata se umple cu tot felul de produse de 2 lei si nu stim ce este mai bun pt. copilul nostru......

Bogdana spunea...

Alina, hidroxidul ala de sodiu e de fapt soda caustica. din care se fac si sapunurile handmade si homemade. deci ala e exclus de pe lista. cu restul, am niste semne de intrebare la ce se ascunde in spatele lui "parfum" acolo, da, chiar am niste semne

Alina G. spunea...

@Adina-multumesc pentru testimonial :) eu nu am pus la indoiala-repet pt a mia oara- calitatea produsului ci faptul ca scriu mare BIO pe eticheta.asta este esenta articolului. Multumesc oricum pt ca ai citit articolul si ai comentat.Parerea tuturor conteaza
@Bogdana-la hidroxidul de sodiu am avut si eu ceva indoieli daca sa l trec pe lista sau nu mai ales ca in ultimul timp tot incerc sa inteleg de ce sapunurile handmade se numesc "naturale sau bio" cu toate ca nu sunt 100%:) iar in privinta elementului parfum am f mari indoieli ca sub denumirea aceea nu se ascund si alte chestii.

alina spunea...

buna ,foarte interesant blogul tau si-mi pare rau ca l-am descoperit acum,cand deja am un baietel de 9 luni si poate fara sa vreau am folosit produse periculoase( totusi sper sa nu o fi facut).Mustela nu am cumparat pentru ca mi se par foarte scumpe.johnson nu m-a convins in totalitate.produsele pe care le folosesc sunt marca Bubchen,nu ca le-as face reclama dar sunt produse fara parabeni( asa scrie) facute in Germania( sper sa n-am o surpriza..neplacuta).Ce zici poti face o verificare si pentru aceste produse?te rog si astept raspunsul tau.
Multumesc frumos si continua pentru ca multe mamici trebuie sa afle despre aceste produse inselatoare.

Alina G. spunea...

Multumesc Alina.Ma bucur ca gasesti util blogul meu.Chiar am folosit multe produse de la Bubchen si o sa scriu despre ele desigur.

alina spunea...

buna ,foarte interesant blogul tau si-mi pare rau ca l-am descoperit acum,cand deja am un baietel de 9 luni si poate fara sa vreau am folosit produse periculoase( totusi sper sa nu o fi facut).Mustela nu am cumparat pentru ca mi se par foarte scumpe.johnson nu m-a convins in totalitate.produsele pe care le folosesc sunt marca Bubchen,nu ca le-as face reclama dar sunt produse fara parabeni( asa scrie) facute in Germania( sper sa n-am o surpriza..neplacuta).Ce zici poti face o verificare si pentru aceste produse?te rog si astept raspunsul tau.
Multumesc frumos si continua pentru ca multe mamici trebuie sa afle despre aceste produse inselatoare.

Alina G. spunea...

Mariuca sunt de acord cu tine in privinta interpretarii, uneori e greu sa intuiesti chiar si face to face daramite in scris...

myeva spunea...

offf, zoozie, nu stiu ce sa zic, eu am tot citit ca fara adaos nu inseamna ca nu au deloc conservanti si alte cele. Inseamna "fara adaos peste normele legale"

zoozie spunea...

tocoferol acetat este ceva derivat din vitamina E. Soda caustica - banuiesc ca au saponificat niste uleiuri, ceva devreme ce e in compozitie. Nu stiu la ce folosesc fenoxietanolul, poate e conservant, iar parfumul da, e inutil. Hazardul overall e cam 4 - deci toxicitate mica.

In orice caz, bio nu inseamna eco. Pe de alta parte, stiam ca asemenea produse, inc are un ingredient e natural iar restul de sinteza, se numeau "naturale" cand eram eu tanara. BIO chiar continan chestii care nu sunt de sinteza...

Sunt de acord ca totul in jurulnostru e chimie , ca poate mare parte din ingredientelecu nume ciudat ar putea fi chiar extrased din plante, dar insasi prelucrarea industriala "rade" multe proprietati ale substanelor in cauza. Ce folos ca Fanta are suc de portocale natural in compozitie daca a fost asteurizat si pastrat luni de zile inainte de a fi fost combinat cu restul ingredientelor - si i s-a adaugat si zahar? Cam asa si cu astia :)

Tine-o tot asa.

@ Luthelo: despre mancarea la borcanele hipp - eu verific etichetele si sunt relativ ok. Si saparea mea in multe cazuri... Insa la ltele am vazut amidon sau zahar adaugat (erau mai ieftine).

myeva spunea...

mda. Am primit si eu un sampon Hipp, ultra laudat a fi bio si tot asta am constatat.

razvan spunea...

AM LUAT SI EU ODATA SA VAD CUM SUNT SERVETELE CARE LE PREZINTI , HIPP BIO .
AI DREPTATE CELE MAI BUNE SUNT SI DIN PUNCTUL MEU DE VEDERE NIVEA PURE & NATURAL BIO MUSETEL .
AM MAI INCERCAT SERVETELE UMEDE PAMPERS, NIVEA PURE & FRESH, NIVEA SOFT & CREAM , NIVEA SENSITIVE , HAPPY SENSITIVE DAR AM CAM FOST DEZAMAGIT.

CriticoMamica spunea...

Razvan nu ai citit cu atentie postarea. Nu am scris despre servetele.

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...