miercuri, septembrie 08, 2010

Mitul Mustela

Nu stiu voi cum sunteti dar eu vad rosu atunci cand sunt inselata pe banii mei. De data asta mi-au gresit cei de la Mustela. Sau mai bine zis a trecut ceva timp de atunci, dar imi amintesc acum pentru voi.Pentru ca domnii astia de la Mustela vand produse asa zis dermopediatrice la preturi exorbitante si se pretind ceea ce nu sunt. Pediatrii recomanda cu caldura produsele Mustela ca si cum daca platesti un sac de bani musai sunt bune cremele astea si majoritatea parintilor pica in plasa. Sa va spun in ce plasa picati:
Eu am cumparat ceva produse Mustela dupa ce am nascut, la recomandarea pediatrului de atunci pentru ca micuta avea pielea  cam uscata. Miros divin si eram foarte incantata de ele. Apoi am citit lista de ingrediente si era sa cad de pe scaun:








WATER (AQUA), PETROLATUM, HYDROGENATED COCOGLYCERIDES, CETYL PALMITATE, CYCLOMETHICONE, GLYCERYL STEARATE, LAURETH 23, HYDROGENATED PALM GLYCERIDES, PRUNUS AMYGDALUS DULCIS OIL (SWEET ALMOND), BUTYROSPERMUM PARKII FRUIT (SHEA BUTTER), SIMMONDSIA CHINESIS SEED OIL (JOJOBA), CETEARETH 20, CETEARETH 12, CETEARYL ALCOHOL, PHENOXYETHANOL, CARBOMER, FRAGRANCE (PARFUM), DIMETHICONOL, METHYLPARABEN, XANTHAN GUM, DISODIUM EDTA, TOCOPHERYL ACETATE, SODIUM HYDROXIDE, PROPYLPARABEN, CITRIC ACID


Aceasta este compozitia unei creme recomandata de la 0 luni numita "Mustela Hydra Bebe crema de corp". Si sa va spun acum cam ce inseamna hieroglifele alea din compozitie ca daca nu esti chimist cum naiba sa intelegi toata insiruirea aia de substante necunoscute? Ce spun cei de la Cosmeticdatabase despre acest produs:



SCOR de risc 7 - adica pericol ridicat de contaminare si efecte secundare
Ingredientele acestui produs pot avea urmatoarele efecte secundare:

 Afecteaza dezvoltarea si functia de reproducere

 Alergen si imunotoxic   
 
Alte posibile efecte secundare:
Neurotoxic, Afecteaza sistemul endocrin, Bioacumulare, Poate afecta functionarea organelor interne,  Iritant (piele, ochi, sau plamani), Modificari la nivel celular          


Dar sa le luam pe rand pe cele mai toxice si efectele lor secundare:

                    
PARFUM    Scor 8      Neurotoxic, Alergen/imunotoxic
CETEARETH-12  Scor 5 Iritant,                                                   Contaminare(ETHYLENE OXIDE, 1,4-DIOXANE, ETHYLENE OXIDE, 1,4-DIOXANE)
CETEARETH-20    Scor 5     Iritant ( piele, ochi, plamani ) Contaminare (ETHYLENE OXIDE, 1,4-DIOXANE, ETHYLENE OXIDE, 1,4-DIOXANE)
PROPYLPARABEN    Scor 6 
Neurotoxic, Afecteaza sistemul endocrin,,  Iritant (piele, ochi, sau plamani)
Poate afecta functionarea organelor interne
LAURETH-23    Scor 5       Neurotoxic, Poate afecta functionarea organelor interne, Iritant (piele, ochi, sau plamani)
METHYLPARABEN    Scor 5      Poate afecta functionarea organelor interne
TOCOPHERYL ACETATE    Scor 4    Alergen si imunotoxic(HYDROQUINONE)
PHENOXYETHANOL    Scor 4 
Alergen si imunotoxic, Iritant (piele, ochi, sau plamani)
DISODIUM EDTA   Scor 3   Neurotoxic, Poate afecta functionarea organelor interne
SODIUM HYDROXIDE    Scor 3    Neurotoxic, Afecteaza sistemul endocrin, Bioacumulare,     Poate afecta functionarea organelor interne,  Iritant (piele, ochi, sau plamani), Modificari la nivel celular
CITRIC ACID    Scor 2     Restrictions & warnings
PETROLATUM    Scor 2   Bioacumulare, Poate afecta functionarea organelor interne
CYCLOMETHICONE    Scor 2   Bioacumulare, Poate afecta functionarea organelor interne
CETYL PALMITATE    Scor 1    Iritant (piele, ochi, sau plamani)                                                                                                                            
Va puteti imagina ca daca aceste produse sunt definite toxice pentru mediul inconjurator, pentru copii nostri sunt otrava curata. Pot continua cu toate produsele Mustela insa ar fi o insiruire nesfarsita de recenzii pline de ingrediente toxice. Daca nimeni nu reglementeaza industria acestor cosmetice eu cred ca trebuie sa ne ferim singuri de ele ca sa nu devenim, noi si copii nostri, cobai sau mutanti sau mai stiu eu ce.


In concluzie: produsele  Mustela nici macar la gunoi nu ar trebui sa le aruncati pentru ca polueaza mediul. Cautati mai bine containerele pentru deseuri toxice.

27 comentarii:

monalicious spunea...

Cumva în același registru e și faptul că unele farmaciste au studii de mecanică ( cred). Îți recomandă în general ce e mai scump și habar nu au unele lucruri esențiale.
Eu am un exemplu mai simplu și ILAR. Mă duc la Sensiblu, cer cremă de soare și îmi recomandă una de la Avene (parcă) la fo' juma de ”kil” și un preț care începea cu 2 de 9. Mă uit pe spate și îi zic: doamnă eu nu pot să termin asta într-un an. Iar ea foarte drăguță îmi spune că e valabilă 3 ani și să o iau că e super afacere. Eu îi arăt simbolul ăla, desenat ca pentru proști, cu flaconul deschis și numărul 12 și îi explic că ăla înseamnă că e valabilă 12 luni de la deschidere. Ea nu și nu. Că ea nu a auzit de așa o aberație în viața ei și că știe ea 100% că e valabil 3 ani și că Avene nu le-a comunicat lor nici o aberație din asta de care zic eu.
Restul... mai are sens să continui? I-am întors spatele și am plecat.

Alina G. spunea...

A.... pai despre pseudofarmacistele noastre atotstiutoare am asa de multe de spus ca trebuie sa fac un post separat!Multam de idee Mona!
Cat despre sfaturile idioate pe care le dau cred ca la Farmacie se intra pe pile ca altfel nu-mi explic....

Laura Frunza spunea...

Acelasi lucru l-am patit eu cu Klorane, chiar am si scris la mine pe blog un articol intitulat Dermocosmetic versus organic. Se pare ca suntem toate mamicile gand la gand. Desi recunosc ca mi-a placut produsul lor, stick anti-vant de la Mustela (asa cum de fapt mi-au placut produsele Klorane pe care le-am folosit si pt mine) insa sunt sigura ca imi vor placea mai mult cele organice si vor fi si mai sanatoase. Macar daca dau un ban sa dau pe ceva de calitate si nu pe un brand.

Alina G. spunea...

Da Laura. Din pacate majoritatea dermocosmeticelor sunt un mare praf publicitar in ochii nostri. Cu cat mai multa lume va scrie despre posibilele lor efecte secundare cu atat mai bine. Poate daca noi cumparatorii vom deveni mai constienti ii vom obliga pe ei sa devina mai atenti la ceea ce vand si la sanatatea clientului implicit.

Luthelo spunea...

hai ca va spun eu ce pseuso farmaciste sunt.

Fac o precizare: farmacista e aia care prepara medicamente...

aia care o descria Mona e asistent de farmacie cu 2 ani de scoala unde nu prea ajung ca nu-i chiar musai. 2 ani fata de 3 cum fac asistenti medicali, 2 ani sa devina vanzatoare de medicamente...2 ani sa nu stie ca ibuprofenul e substanta activa pentru nurofen..BRRRRR...

Pe bune, mie ciuda pe ele:
1. isi gasesc mai repede fara pile si spaga job
2. castiga mai bine fara sa se puna atat in pericol...

Brrrrrrrrrrr

kzarinne spunea...

Mda. Eu nu sunt mamica, dar in urma cu ceva timp am dat de un medic dermatolog care ridica in slavi, ce altceva, decat dermatocosmeticele. M-am trezit cu o eczema la buza superioara si m-am temut ca e herpes. Medicul mi-a spus ca e cel mai probabil o iritatie provocata de ceva cosmetice. I-am spus ca folosesc exclusiv cosmetice organice. M-a intrebat de unde le cumpar...de pe internet, i-am spus eu. Ha!!! Atat i-a trebuit!! :)) M-a sfatuit sa nu-mi mai fac cumparaturile pe internet si sa folosesc exclusiv dermatocosmetice, cumparate din farmacie! Da, farmacia e un fel de institutie sfanta. Ca ei, medicii, nu recomanda niciodata extracte din plante, ca sunt super alergene, vai de mine, ce grozavii poate sa-ti faca catina, nici nu-ti vine sa crezi! :)) Imi e foarte greu sa accept ca sunt mai informata decat cel care ar trebui sa ma vindece. Ah, sigur ca pana la urma m-am diagnosticat singura cu teh lip-licking disease si m-am tratat cu balsamul meu de buze organic. :)

Alina G. spunea...

@kzarinne: te inteleg perfect, am avut din pacate cam aceleasi experiente ce e mai grav este ca ajungi sa-ti diagnostichezi singur si copilul uneori, obligat de incompetenta medicilor. Asta e tragic.

Bogdana spunea...

hello, ma bucur ca te-am gasit, imi place cum gandesti si ce scrii pe aici :)

uite un link ok, care te pune la curent cu multe produse cosmetice si gradullor de siguranta. O sa ai surpriza sa aflai ca banalele johnsons sunt mult mai safe decat mustela :)

http://www.cosmeticsdatabase.com/

Alina G. spunea...

Buna Bogdana.Si mie imi place blogul tau.Il citesc de mult.Cat despre cosmeticdatabase sunt sursa mea de informatie. Daca citesti articolele mele ai sa vezi ca ii mentionez peste tot.Merci oricum si te mai astept pe aici.Pupam galusca scumpa.

Bogdana spunea...

:) am citit cateva, dupa ce am pus comentariul am vazut ca sunt sursa de baza, asa ca mea culpa :))

Alina G. spunea...

Ma bucur ca te-am mai retinut un pic pe la mine :)

Laura spunea...

Ha ha banalele Johnsons ... tocmai citeam un articol in presa americana ca la un moment dat chiar au fost retrase de pe piata lor ca fiind declarate cancerigene. Si cu un simplu search pe net... sigur o sa aflati acelasi lucru... Eu zic daca tot sunteti bio... ramaneti la uleiul de masline si sapunul de casa.... sau ... cum vreti... mie mi se pare exagerata campania asta cu produse bio si plante de tot felul netestate si care ... ca orice planta poate produce si reactii adverse.. Totul este chimic in natura... mai ales planta... dar mai bine sa ne intoarcem in urma si sa ne tratam cu radacina de brusture...

Alina G. spunea...

Draga Laura,
Eu sunt de parere ca o decizie trebuie luata numai in deplina cunostiinta de cauza.Deci informandu se atat despre argumentele pro cat si despre cele contra.Cat despre uleiul de masline eu il prefer pe cel de migdale de fapt si imi place mult si sapunul de casa.Am o prietena care il fabrica si il folosim cu spor.
Ma tratez cu brusture doar daca am febra ca sa o scad si mai ales ca sa pot evita substante care imi incarca ficatul si rinichii ,ca ibuprofenul de exemplu. Si mai ales cand suntem bolnavi nu mergem la vrajitoare ci la homeopat.
Cat despre plantele netestate pe care le folosim noi astia habotnici iti amintesc faptul ca inaintea medicamentelor de sinteza, acum cateva mii de ani se folosea fitoterapia.Deci ,statistic vorbind,efectele secundare ale plantelor ar fi mai probate decat cele ale unui vaccin abia scos pe piata.sa zicem.numai bine.

Laura spunea...

Da corect sa nu crezi ca nu am incercat si eu homeopatia si plantele... si in cazul meu nu au functionat. Ba mai mult cunosc doctori naturisti, vegetarieni convinsi care se trateaza tot numai cu plante si au o sanatate foarte subreda. Sa nu uitam ca inainte... cand lumea se vindeca cu plante oamenii traiau 30 de ani. Asa ca nu se poate da drept buna in 100% de cazuri tratamentul cu plante. Cand am plecat din Romania eram si eu convinsa de beneficiile acestor gen de tratamente. Apoi am realizat ca la intalnirea cu doctorul pediatru de unde locuiesc acum ca doctorii romani incarca copii si tratamentele cu tone de medicamente si antibiotice chiar acolo unde nu e cazul. Si atunci oamenii nu au facut decat sa migreze catre alte presupuse tratamente care de fapt nu au nici un suport real si care au si acestea la randul lor multe contraindicatii dar... de dragul "naturalismului" preferam sa nu le cunoastem. Inca o data cati ani traiau oamenii acum cateva mii de ani .... cum zici tu??? O gripa se poate trata doar cu apa multa .... :) stiai asta????? Suprinzator am aflat-o intr-unul din marile spitale din America... nici vorba de medicamente... si nici ibuprofene... iar by the way... la americani ca tot vorbii de ei... nu ti se vinde nici macar un sirop de tuse pentru copii mai mici de doi ani la farmacie fara prescriptie... asa ca ... atunci cand te decizi sa iei brusturele... afla daca are si contraindicatii :) Sanatate multa

Luthelo spunea...

@Laura, chiar asa?
citat di mesajul Laurei
"Si cu un simplu search pe net... sigur o sa aflati acelasi lucru... Eu zic daca tot sunteti bio... ramaneti la uleiul de masline si sapunul de casa.... sau ... cum vreti... mie mi se pare exagerata campania asta cu produse bio si plante de tot felul netestate si care ... ca orice planta poate produce si reactii adverse.."

te rog dami cateva exemple sa nu mor neinformata.

"Da corect sa nu crezi ca nu am incercat si eu homeopatia si plantele... si in cazul meu nu au functionat."

asta nu inseamna ca ai si dat peste un homeopat foarte bun. In cazul copilului meu au functionat perfect si nu incape vb de efectul placebo...asta dupa ce in urma cu un an era sa mi-l omoare cu zilele in spital.

"Apoi am realizat ca la intalnirea cu doctorul pediatru de unde locuiesc acum ca doctorii romani incarca copii si tratamentele cu tone de medicamente si antibiotice chiar acolo unde nu e cazul:

Aici ai perfecta dreptate

"Si atunci oamenii nu au facut decat sa migreze catre alte presupuse tratamente care de fapt nu au nici un suport real si care au si acestea la randul lor multe contraindicatii dar... de dragul "naturalismului" preferam sa nu le cunoastem."

Aici vorbesti aiurea. Asa ca te invit sa nu generalizezi. Vorbeste in numele tau ;)

Imi pierd vremea desigur acceptand sa raspund cuiva fara cont. dar noah!

de ce s-a ajuns aici? Iti place johnson mai mult decat uleiul de masline? Than go for it!

Laura spunea...

Nu .. nu-mi place mai mult Jhonsons doar ca ma enerveaza produsele astea cu care producatorii se lauda ca ar fi bune si cand stai sa le iei la bani marunti despre toate afli cate ceva negativ.... culmea este ca si eu credeam ca acest produs e bun.. si m-a cam dezamagit sa aflu http://www.usatoday.com/news/health/2009-03-12-formaldehyde_N.htm
Este suparator ca am ajuns pentru orice produs de nimic sa stam sa cautam tot felul de informatii si sa aflam tot felul de chestii negative. o sa ajungem sa nu mai putem lua nici o hartie igienica. In sfarsit informatiile trebuiesc triate dar este stresant sa afli asa ceva de la un prapadit de sampon. In concluzie... naturalismul e dubios si asta.... daca stai sa citesti pe net.... :).. Si uleiul de masline poate fi periculos...in anumite situatii... Ce sa mai, m-am enervat pe Jhonsonii astia... fetelor... nimic personal

Cristina+Alexia spunea...

Din ce ai scris aici, eu inteleg ca mustela e ca si o boba atomica. atunci, de ce a fost lasata pe piata? daca era in halul asta de nociva, nu cred k ar mai fi primit ok-ul sa iasa pe piata. dk produsele lor ar fi fost atat de rele, ar fi riscat o groaza de procese. ce producator crezi k isi permite sa stea pe piata si sa riste sa piarda bani in urma proceselor? nu ma intelege gresit, nu sunt fan mustela, nu ma plateste nimeni de la ei sa le iau apararea... pana la urma, cred ca tot ce e facut industrial e câh! asta inseamna sa nu mai luam nimic de pe rafturi? sa revenim la vechile obiceiuri, cand parintii nostri (cei trecuti de 30 de ani) ne-au crescut cu cutaden?

Alina G. spunea...

@Cristina + Alexia -intrebarea ta este pur retorica, sper. Da, eu cred ca Mustela castiga suficient cat sa poata continua asa, desi au mai scos ceva parabeni din reteta in ultimul timp :), pentru ca sumele castigate le permit sa mai si piarda cate un proces doua din cand in cand. Ce sunt 100.000 de euro despagubiri in comparatie cu castigurile de milioane? Trebuie sa gandim asa: nimeni nu se poate gandi la sanatatea copilului meu mai mult decat mine. Si sa incepem de acolo. Chiar daca asta inseamna sa ne intoarcem cu 100 de ani in urma si sa folosim numai ulei de migdale si sapun fabricat in casa.

Cristina+Alexia spunea...

Alina: corect, nimeni nu se gândeşte mai bine la sănătatea copilului meu decât mine. Eu sunt mulţumită de mustela dintr-un motiv ff simplu: în vară,Alexia a fost fff iritată de la scutec. Nici mult lăudatul şi recomandatul bepanten nu a facut-o bine, ba dimpotrivă. AM încercat şi tot felul de creme bio, cutaden, dar nimic. până la urmă, ceaiul de gălbenele şi mustela pt eriterm fesier au salvat-o pe micuţă. Apropo, imi place blogul tau, de aia te-am şi trecut pe lista mea :)

Daniela spunea...

Alina, ti-am descoperit blogul de curand si imi plac mult articolele tale.
As vrea si eu sa te intreb ce folosesti tu ca sampon pentru par pentru bebe, ca eu pentru corp folosesc sapun de casa, dar pentru par nu stiu ce sa iau sa nu o usture ochisorii? Multumesc mult!

Alina G. spunea...

Daniela multumesc pentru cuvintele frumoase. Noi pentru par folosim in momentul acesta samponul de la Gerocossen pentru copii. Il gasesti aici http://www.icosmetice.ro/178-sampon-pentru-copii-gerocossen.html
O zi buna!

Cristina+Alexia spunea...

Alina: corect, nimeni nu se gândeşte mai bine la sănătatea copilului meu decât mine. Eu sunt mulţumită de mustela dintr-un motiv ff simplu: în vară,Alexia a fost fff iritată de la scutec. Nici mult lăudatul şi recomandatul bepanten nu a facut-o bine, ba dimpotrivă. AM încercat şi tot felul de creme bio, cutaden, dar nimic. până la urmă, ceaiul de gălbenele şi mustela pt eriterm fesier au salvat-o pe micuţă. Apropo, imi place blogul tau, de aia te-am şi trecut pe lista mea :)

Bogdana spunea...

:) am citit cateva, dupa ce am pus comentariul am vazut ca sunt sursa de baza, asa ca mea culpa :))

Laura spunea...

Da corect sa nu crezi ca nu am incercat si eu homeopatia si plantele... si in cazul meu nu au functionat. Ba mai mult cunosc doctori naturisti, vegetarieni convinsi care se trateaza tot numai cu plante si au o sanatate foarte subreda. Sa nu uitam ca inainte... cand lumea se vindeca cu plante oamenii traiau 30 de ani. Asa ca nu se poate da drept buna in 100% de cazuri tratamentul cu plante. Cand am plecat din Romania eram si eu convinsa de beneficiile acestor gen de tratamente. Apoi am realizat ca la intalnirea cu doctorul pediatru de unde locuiesc acum ca doctorii romani incarca copii si tratamentele cu tone de medicamente si antibiotice chiar acolo unde nu e cazul. Si atunci oamenii nu au facut decat sa migreze catre alte presupuse tratamente care de fapt nu au nici un suport real si care au si acestea la randul lor multe contraindicatii dar... de dragul "naturalismului" preferam sa nu le cunoastem. Inca o data cati ani traiau oamenii acum cateva mii de ani .... cum zici tu??? O gripa se poate trata doar cu apa multa .... :) stiai asta????? Suprinzator am aflat-o intr-unul din marile spitale din America... nici vorba de medicamente... si nici ibuprofene... iar by the way... la americani ca tot vorbii de ei... nu ti se vinde nici macar un sirop de tuse pentru copii mai mici de doi ani la farmacie fara prescriptie... asa ca ... atunci cand te decizi sa iei brusturele... afla daca are si contraindicatii :) Sanatate multa

monalicious spunea...

Cumva în același registru e și faptul că unele farmaciste au studii de mecanică ( cred). Îți recomandă în general ce e mai scump și habar nu au unele lucruri esențiale.
Eu am un exemplu mai simplu și ILAR. Mă duc la Sensiblu, cer cremă de soare și îmi recomandă una de la Avene (parcă) la fo' juma de ”kil” și un preț care începea cu 2 de 9. Mă uit pe spate și îi zic: doamnă eu nu pot să termin asta într-un an. Iar ea foarte drăguță îmi spune că e valabilă 3 ani și să o iau că e super afacere. Eu îi arăt simbolul ăla, desenat ca pentru proști, cu flaconul deschis și numărul 12 și îi explic că ăla înseamnă că e valabilă 12 luni de la deschidere. Ea nu și nu. Că ea nu a auzit de așa o aberație în viața ei și că știe ea 100% că e valabil 3 ani și că Avene nu le-a comunicat lor nici o aberație din asta de care zic eu.
Restul... mai are sens să continui? I-am întors spatele și am plecat.

Mau spunea...

buna! am dat de blogul tau in seara asta cautand informatii despre ce produs as putea sa-i cumpar viitorului meu bebe, pentru spalat. vreau, in mod evident, ceva cat mai natural. am facut pana acum o achizitie despre care nu gasesc mai nimic scris pe site-urile din romania, e un produs de la Coslys - Gel lavant corps et cheveux. m-a convins eticheta cu ingrediente.
Composition INCI : apa, citrus aurantium amara flower water**(apa de portocale), sodium cocoyl glutamate (sodiu derivat din nuca de cocos), cocamidopropyl betaine (agenti derivati din nuca de cocos si ulei de palmier), glycerin, polyglyceryl-4-caprate (emulsifiant de origine vegetala), parfum (parfum 100% natural), xanthan gum (agent de ingrosare), aloe barbadensis leaf juice powder** (extract organic de aloe vera), prunus armeniaca fruit extract** (extract organic de caise), bisabolol (extract de ulei Candeia), sodium chloride (sare), sodium benzoate, citric acid.
**Ingrediente organice
pe sticla mai scrie ca 99,5% din ingrediente sunt de origine naturala si 11,26% sunt de origine organica.
ce parere ai?

A. G. spunea...

Draga Mau. Un produs care contine SODIUM BENZOATE, un conservant cangerigen, poate sa contine oricate ingrediente naturale, organice, degeaba. E gunoi chimic. Mai ales pentru copii.

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...