marți, octombrie 19, 2010

Mamipedia - un dictionar scris de mame pentru mame

Dragele mele bloggerite si mame ,

Ma gandesc de ceva vreme la acest proiect si acum am hotarat ca este momentul sa il scot la lumina. 

Maternitatea este un lucru extrem de personal si subiectiv. Fiecare o traieste in felul ei si de aceea interpreteaza informatia primita in mod subiectiv. Si tocmai de aici pleaca ideea mea: un dictionar online absolut non conformist scris de mame pentru alte mame. Ce va propun sa facem:


1. Ganditi-va la cea mai interesanta, utila, amuzanta, socanta, impresionanta informatie despre care ati aflat dupa ce ati devenit mame. Bineinteles trebuie sa aiba legatura cu cresterea copilului si sa poata fi definita de un termen.

2. Odata ales termenul preferat, scrieti un articol la voi pe blog incluzand termenul, definitia sau explicatia lui, o poza eventual daca este un obiect, si cum v-a influentat acest lucru in modul de crestere a copilului. Sau scrieti doar termenul si definitia daca vreti.

3. Mentionati la sfarsitul articolului adresa blogului CriticoMamicii pentru ca eu voi centraliza informatiile adaugate de voi intr-un dictionar pentru mame. Se va numi Mamipedia.

4. Nu uitati sa dati mai departe invitatia de a participa la imbogatirea dictionarului mamicesc, tuturor cititorilor blogului vostru.

5. O data publicat articolul la voi pe blog, va rog sa lasati link catre el intr-un  comentariu la aceasta postare.


Toata actiunea va functiona pe principiul "blog train" numai ca eu voi centraliza informatia. Ce ziceti ? Cum vi se pare?


Incep eu ca sa fie si un fel de exemplu de editare:


Eu am avut o poveste stranie cu alaptarea, o chestie chinuitoare, lunga si anevoioasa. In cautarea de informatii despre alaptare din perioada respectiva nu stiu de ce nu am intalnit niciodata termenul SNS. Am citit mult mai tarziu despre acest dispozitiv pe blogul lui Rox .  Pentru mine ar fi fost absolut vital la momentul respectiv sa fi stiut despre existenta acestui dispozitiv. Asadar il voi include in Mamipedia pentru ca mi se pare de o importanta vitala:



SNS (Supplemental Nursing System sau Sistem de Alimentare Suplimentara )





Este un dispozitiv ce se foloseste pentru stimularea lactatiei sau relactatie.Un fel de alaptare artificiala pentru a o stimula pe cea naturala. Dispozitivul in sine nu este complicat. E compus dintr-un recipient cu lapte si un furtunel care se ataseaza aproape de mamelon astfel incat sugarul sa primeasca sanul hranindu-se si in acelasi timp stimuland mamelonul.Sticluta cu lapte se prinde cu un snurulet de gatul mamei si cele doua furtunase se pot lipi sau introduce direct in gurita lui bebe. Firma Medela il comercializeaza dar exista si varianta homemade despre care puteti citi pe Forumul pro alaptare.




Asadar dati informatia mai departe si vom crea impreuna primul dictionar pentru mame in limba romana. Ce ziceti?

13 comentarii:

Raluca spunea...

Felicitari! Super idee!

Luthelo spunea...

am o idee faina! Postez dupa ce imi alerg sotul putin :))

Alina G. spunea...

@Raluca-multumesc
@Luthelo: so you're back in business eh?Spor!

Beatrice spunea...

Imi place proiectul si mult noroc.

brishtara spunea...

Doamna e servita: un semnul Ortolani + Breastcrawl

Da, back in bussiness..cred ca mi se trage de la rebatching-ul ala cu ylang ylang :)) :))

Alina G. spunea...

Merci Brishule dar trebuia sa pui si link sa citeasca fetele.Pun eu
www.doarinbrate.blogspot.com

BB la bord spunea...

Alina esti o inovatoare. Imi place ideea si o voi sustine pe blog. Sper sa pot ajuta si cu articole pentru Mamipedia. Propun, insa, sa faci un blog separat unde sa postezi articolele adunate. Ar fi mai usor de gestionat si mai user friendly. Pup.

Luminița spunea...

Ce idee grozava, cu siguranta vom avea ce invata.
Dispozitivul prezentat de tine cred ca m-ar fi ajutat la vremea aceea, am scris si eu despre exeperienta mea cu alaptarea, nu tocmai fericita.
Numai bine!

brishtara spunea...

Pai aduna tu toate cuvintele si pune link sub cuvintele aduse pentru mamipedia. Nu e o idee buna?

Alina G. spunea...

@bblabord-multumesc pentru compliment si pentru preluare.cu siguranta voi face o pagina separata pentru dictionar in moemntul in care va fi suficienta informatie.
@Luminita-ma bucur ca iti place ideea.sper sa participi si tu.cat despre sns eram sigura ca va fi o revelatie pentru multe mame tocmai de aceea l-am ales ca si termen preferat.
@brishtara-exact asta am sa fac

Alina G. spunea...

@bblabord-multumesc pentru compliment si pentru preluare.cu siguranta voi face o pagina separata pentru dictionar in moemntul in care va fi suficienta informatie.
@Luminita-ma bucur ca iti place ideea.sper sa participi si tu.cat despre sns eram sigura ca va fi o revelatie pentru multe mame tocmai de aceea l-am ales ca si termen preferat.
@brishtara-exact asta am sa fac

BB la bord spunea...

Alina esti o inovatoare. Imi place ideea si o voi sustine pe blog. Sper sa pot ajuta si cu articole pentru Mamipedia. Propun, insa, sa faci un blog separat unde sa postezi articolele adunate. Ar fi mai usor de gestionat si mai user friendly. Pup.

Alina G. spunea...

Merci Brishule dar trebuia sa pui si link sa citeasca fetele.Pun eu
www.doarinbrate.blogspot.com

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...