vineri, octombrie 08, 2010

Pampers versus restul lumii - Partea I



Scutecele de unica folosinta au fost inventate acum 50 de ani insa pe piata romaneasca sunt cu adevarat disponibile doar de 20.Cu toate acestea ele au devenit parte integranta si indispensabila a vietii parintilor de la nasterea lui bebe cam pana la doi ani.

La inceput cumperi ce scutece iti pica in mana sau le folosesti pe cele primite cadou la nasterea lui bebe si uneori ramai fidel acelei marci, alteori nu.Noi facem parte din categoria "alteori nu" pentru ca Maria a facut imediat dupa nastere o iritatie oribila de la Pampers baby dry sau mai bine zis de la lotiunea pe care o contin.Era pur si simplu alergica la aceasta lotiune.Si astfel am intrat in caruselul cautarii scutecului potrivit pentru ea si mi-am dat seama ca nu se gasesc informatii suficiente despre aceste scutece.



Mi-ar fi placut sa stiu ce este in pachet, cum arata,cat sunt de rigide,ce elastic au. In privinta lotiunii era simplu de determinat daca o contin sau nu: scrie pe pachet. Cred ca nu se uita nimeni dar compozitia acestei lotiuni,in cazul in care ea exista,este scrisa intr-o casuta pe laterala pachetului.Si mai este un aspect pe care eu as vrea ca producatorii sa il ia in calcul: oricat elastic in talie sau pe picior ar avea un scutec exista anumite marci care se potrivesc grasunilor si altele celor slabuti pentru ca nu toti copii sunt la fel.

Ce sa mai vorbim despre prematuri, pentru care nu am vazut scutece speciale in Romania.Pot numai sa-mi imaginez cum este sa-i pui un scutec nr. 1 de la Happy unui bebe de 1.900kg. Asadar in continuare va prezint scutecele pe care noi le-am incercat:



Pampers este cea mai populara marca de scutece din lume. Si mai ales de la noi. Au elastic in talie si pe picior. Sunt confectionati din celuloza, albiti cu clor si contin cristale de gel absorbant. Din pacate pentru aceste cristale se pare ca nu sunt obligati sa scrie compozitia. Dar pentru lotiunea ce o contin da. Asadar:

PETROLATUM - scor 2 pe CDB si este susceptibil de afectarea functiei organelor interne. Hmm.Tocmai la scutece.Nasol.
STEARYL ALCOHOL - scor 1 pe CDB si este susceptibil de afectarea functiei organelor interne si favorizarea aparitiei cancerului.De asemenea este puternic iritant.Multi producatori de cosmetice si servetele pentru copii se lauda ca nu il folosesc,si totusi copilul nu intra in contact cu ele la fel de des cum intra cu aceste scutece.Deci?
PARAFFINUM LIQUIDUM (uleiuri minerale,si acestea derivate din petrol) - scor 4 pe CDB daca este folosit cu frecventa (mai frecvent decat scutecele ce este in viata unui bebe?doar laptele matern) susceptibil de afectarea functiei organelor interne, favorizarea aparitiei cancerului, provocarea alergiilor, imunotoxic si iritant.
CI61565 (este un colorant) - scor 4 dar aici e buba mare pentru ca in US a fost interzis in compozitia cosmeticelor,este toxic pentru organe si folosirea lui este limitata pentru doar cateva produse.La ei.

La toate astea au adaugat o draguta lotiune de aloe, publicizata vizibil si pe ambalaj, dar spun eu: ce conteaza o floare intr o mare de rahat toxic?

 Da, sunt foarte suparata pe cei de la Pampers, se vede nu?Ca sa fiu corecta trebuie sa mentionez ca au o foarte buna absorbanta, sunt moi, si se aseaza bine pe corp. Mentionez ca Maria nu a fost niciodata grasuta ci in standard.Au arici nu banda adeziva ceea ce inseamna ca se pot dezlipi si lipi la loc oricand.

Si mai au o bila alba de la mine pentru ca doneaza un procent, din incasarile pe anumite pachete, UNICEF-ului .

Un pachet de 54 de bucati costa in jur de 70 ron.






Pampers Premium Care este varianta mai noua si mai scumpa a scutecelor Pampers.Se lauda cu un interior de bumbac, albit cu clor si el ca si hartia din care sunt fabricate.Contin aceleasi cristale absorbante. In interior au o plasa de nylon care creeaza o distanta intre funduletul copilului si interiorul scutecului. Una relativa daca bebe sta mai mult culcat. Plasa asta lasa urme pe fundul copilului in cazul nostru.Se lipeste pur si simplu de fund..Si nu mi-a placut deloc. LATER EDIT: din comentariile cititorilor am inteles ca scutecele nu mai au plasa dar lotiunea a ramas :D

Nu au lotiune, sunt suficient de elastice si moi.Absorbenta este buna atat ziua cat si pe timp de noapte.Au elastic pe lateral si la spate si au acelasi arici ca si Pampers active baby.

Costa 33 ron  21 de bucati.




Aceasta este varianta economica a marcii Pampers. Sunt mai subtirele si mai mici. Au elastic pe laterale si picior si au deasemenea arici. Sunt potrivite pentru vara dar absorbenta este mai mica deci nu sunt indicate pentru noapte si trebuie schimbate mai des.Contin aceeasi lotiune ca si Pampers active baby,sunt albite cu clor si contin cristale absorbante.

Daca n-ar fi fost lotiunea aia, eu pe timp de vara as fi fost multumita de scutecele astea pentru ca sunt lejere si pielea respira mai bine.

Costa 24 ron 26 de bucati.




Scutecele Happy sunt pe locul doi ca si popularitate la noi in tara.Sunt mai ieftine decat Pampers, se gasesc cam peste tot si adeseori au promotii sau daruiesc  articole promotionale impreuna cu pachetul.Fiecare pachet contine un set de pungute de plastic pentru a impacheta scutecul folosit inainte de a il arunca. Asta ca sa marim considerabil cantitatea de deseuri toxice pe care o produc deja scutecele :)) Sunt albite cu clor dar nu contin lotiune.

Ce m-a determinat pe mine sa nu le mai cumpar dupa prima incercare a fost rigiditatea si latimea lor in comparatie cu alte marci de scutece. In poza de mai sus este ilustrata diferenta de latime intre un scutec Pampers si unul Happy si, zic eu, este evidenta.

Deasemenea elasticul are o prestatie minima dupa parerea mea: este mai ingust cel de pe picior iar cel de la spate mi se pare complet nefunctional.
Sunt decupate sub buric ceea ce este un avantaj pentru bebe nou nascut.Nu contin lotiune si sunt fabricate din celuloza.

Parerea mea este ca aceste scutece sunt indicate pentru bebeii grasuni si pentru cei cu displazie de sold.

Costa 31 ron 41 de bucati.




Cred ca scutecele acestea sunt mai putin cunoscute si populare la noi.In primul rand pentru ca nu se gasesc peste tot si in al doilea rand pentru ca sunt mai scumpe. Sunt fabricate tot din hartie albita cu clor dar contin ca absorbant bumbac si celuloza.Nu contin lotiune. Sunt moi si ca aderenta mie mi s-au parut cele mai bune in absolut.

Absorbenta este foarte buna si nu miros ca cele cu lotiune. Au elastic la spate,benzile laterale sunt elastice si elasticul de pe picior este foarte bun. Sunt desenate in intregime si au arici .Masura 1 mi se pare cea mai indicata pentru prematuri pentru ca Libero are masura standard un pic mai mica decat restul marcilor de scutece.

Noi suntem foarte multumiti si am ramas la ele pentru noapte ca ziua face la olita deja domnisoara.

Costa 69 ron 56 de bucati.



Pufies este o marca noua pe piata romaneasca. Noi am incercat-o chiar cand a aparut cam pe la inceputul anului. Se gasesc in Carrefour de obicei. Sunt fabricate din celuloza, albite cu clor si contin cristale absorbante.Au arici in talie,benzi laterale elastice si elastic pe picior.Absorbenta este medie si rezistenta elasticului la fel.

Nu le recomand pentru noapte caci dau pe afara la un copilas mai mare,de obicei.

Nu va lasati pacaliti de pretul mai mic pentru ca si bucatile sunt mai putine.

Costa 22 ron 20 de bucati.





Am ales sa inchei prima parte a "Iliadei scutecelor" :) cu Huggies Little Swimmers pentru ca sunt o categorie aparte si amuzanta in materie de scutece. Se folosesc numai pentru cand bebe merge la piscina sau la mare.

Sunt scutece chilotel cu banda elastica integrala pe laterale si elastic pe picior. Sunt fabricate din celuloza semimpermeabilizata si sunt desenate foarte frumos. 

Dupa parerea mea singurul scop este sa retina o eventuala "kkuta" pentru ca in privinta lui pipi am dubii.Oricum intra apa in ele orice ar spune ei.

Sunt singurele scutece de acest gen disponibile pe piata romaneasca din cate stiu eu.

Costa 52 ron 11 bucati.

VA URMA ...


In urmatoarele parti ale acestui articol voi scrie despre:

Partea a II-a 

Huggies
Wickies - marca Kaufland
Scutece marca Real
Bon Bini - marca Plus
Scutece marca Carrefour

Partea a III-a 
Scutecele refolosibile

Le multumesc pentru ca m-au ajutat cu ilustratiile: AlexandreiNedeiei  si  Monei .

LATER EDIT: Partea a II-a

28 comentarii:

g.cojocaru spunea...

dohhh sunt batuna-n cap. Am uitat complet de poze.Daca mai ai nevoie, iti pot trimite acum... Imi cer scuze...
Seria e foarte bine lucrata si gandita. Mi-ar fi placut si mie sa am acces la asemenea informatii pe vremea cand incercam sa ne decidem... Felicitari!

Alina G. spunea...

1.Nu-i nimic.Pozele inca mi-ar fi utile daca nu sunt ale marcilor de mai sus.
2.Da, tocmai de aceea m-am si gandit sa fac seria asta chiar daca e mai laborioasa, pentru ca mi se pare o informatie foarte utila pentru orice parinte.

dressaddict spunea...

Buna ideea, cred ca puteti sa scrieti si despre scutecele bio de la DM si cele normale tot de la DM (culmea e ca noi ne-am impacat mai bine cu cele non-bio, de la alea bio a facut o iritatie de toata frumusetea :( ). Dintre toate cele trecute mai sus cele mai bune mi s-au parut Libero, iar pe urma, cand am fost mai mari, ne-am impacat f bine cu cele marca Auchan si cu cele de la Plus (raport ok calitate/pret). Cele mai nasoale mi s-au parut Pampers, un miros urat, trecea caca si pisu prin ele, nasoale rau. In curand o sa o luam de la capat, asa ca imi prind bine informatiile astea!

lanedeia spunea...

foarte fain articol, draga criticomamica! astept cu interes si partea de scutece refolosibile :) (eu acum am trecut la o combinatie de scutece refolosible si scutece de unica folosinta)

de folosit folosesc pampers premium plus , si da, am remarcat cauneori se lipesc cu kaki de fundulet, si de cateva ori (3 ori?) am gasit pe popou un cristal din ala... ceea ce m-a determinat, printre altele, sa incerc si varianta cu refolosibilele.

bravo inca o data, e bine de stiut de ce alegi ce alegi!

Alina G. spunea...

@dressaddict: voi include si scutecele de la DM pt ca am primit ilustratii si pt ele.Sunt de acord cu tine in privinta scutecelor Libero-sunt cele mai bune.Sper sa urmaresti blogul in continuare,numai bine!
@nedeia: vin si scutecele refolosibile draga mea.si eu le am folosit tot alternat cu cele de hartie pt ca noaptea mi se parea nasol sa o las la murat :))

Ioana_M spunea...

Foarte, foarte util articolul! Intradevar, si mie Libero mi se par cele mai bune si Pampers cele mai nasoale datorita lotiunii ( ma refer la scutecele de unica folosinta).
Sa stiti insa ca exista si alte marci de scutece pentru inot, doar ca nu se gasesc peste tot. Eu am luat de la DM marca Baby Love, si am vazut si Libero pentru inot la Real in Timisoara.
Alte marci care mi s-au parut foarte bune sunt Mamia si Babysitter, nemtesti, le-am luat de la un magazin micut care importa din Germania (cred ca nu tocmai legal :P) si nu le-am vazut altundeva. Apoi Babysitter nu au mai adus, pentru ca clientii preferau Mamia (desi sunt mai scumpe).
Felicitari pentru initiativa, CriticoMamico si spor la scris in continuare!

Alina G. spunea...

Draga Ioana, multumesc pentru complimente.Ma bucur sa vad ca fac ceva util asta ma indeamna sa continui.In privinta scutecelor nemtesti cred ca sunt reperibile numai in zona voastra(norocosilor)Scutece de inot alte marci chiar nu am gasit pe unde am colindat eu.

mariamirabela spunea...

Hello! La DM mai exista scutece de inot Babylove si am vazut si Libero de inot, dar nu la DM. Scutece pentru prematuri sunt la Happy.

Alina G. spunea...

Multumesc mult mariamirabela.Imi poti spune din ce oras esti si la ce magazin le-ai vazut pe cele de la Libero?
Ar fi util si pentru celelalte mamici daca adaugati informatie prin comentarii (lucru pentru care va multumesc ) sa scrieti si zona in care locuiti si magazinul, pentru ca am observat ca in zona de vest a tarii (de ex)oferta este diferita fata de zona de nord.
Ar fi util daca aveti alte marci de scutece decat cele mentionate aici si vreti sa participati la completarea informatiei sa faceti niste poze si sa mi le trimiteti pe mail.Daca sunteti interesate lasati un comment aici.
Multumesc inca o data.

mariamirabela spunea...

Buna, Alina! Sunt din Bucuresti, iar LIbero am vazut la un lant din asta mare, dar nu mai stiu la care, cred ca Real, dar nu bag mana in foc.

Renate M spunea...

Excelentra treaba !
Cu prima ocazie ma indrept spre raftul cu Libero :)

Inca mai am 2 buc de scutece de baie de la DM marca baby love, daca esti interesata pot face poze si trimit pe mail + impresia mea despre ele. Numai sa lasi o adresa la vedere.

Super articolul, si nu numai acesta !
Renate

Alina G. spunea...

@Renate-multumesc pentru aprecieri.Dat fiind faptul ca interesul pt aceasta serie a fost peste asteptari am hotarat sa o completez pe cat posibil deci daca folositi marci care nu sunt mentionate in articol va rog sa mi trimiteti imagini cu ele si o recenzie.am adaugat o adresa de contact in dreapta sus.Merci

Alina G. spunea...

@Renate-multumesc pentru aprecieri.Dat fiind faptul ca interesul pt aceasta serie a fost peste asteptari am hotarat sa o completez pe cat posibil deci daca folositi marci care nu sunt mentionate in articol va rog sa mi trimiteti imagini cu ele si o recenzie.am adaugat o adresa de contact in dreapta sus.Merci

Laura Frunza spunea...

Alina, eu am folosit Pampers si am fost universal multumita, n-am avut probleme. Am incercat si Happy si de la mine au un mare NU, deloc nu-mi plac ca si aspect si putere de absorbtie. Am incercat si Pufies, sunt ok, dar, in afara de lipsa lotiunii, nu e nicio diferenta intre ele si Pampers, nici macar de pret. Alte marci nu am luat dar am primit spre testare un scutec bio Tushies de care am fost multumita la prima incercare. Evident, din cauza pretului foarte ridicat, nu am cumparat, dar intr-adevar mi s-a parut de calitate, cine isi permite il poate cumpara cu incredere.
La Happy au si scutece pentru prematuri (am o prietena care a nascut un bebelus de 1100 grame si cei de la Bella Romania mi-au dat cadou pt ea un pachet de scutece mici, mici de tot si mi-au spus ca se gasesc doar in Metro sau Selgros). Mi s-au parut utile si am apreciat initiativa lor de a crea si asa ceva. Se numesc Happy before new born pentru copii cu greutate sub 2 kg. Au la ei pe site info despre ele.
A, si am folosit si scutece de inotator Huggies, mi se par utile pentru ca nu se umfla si stau bine fixate. Nu stiu daca pipi trece prin ele sau nu, dar macar caca sta acolo la caldurica si nu pluteste pe nicaieri :-)

zoozie spunea...

Vreau sa las si eu un feedback: grosimea scutecelor nu are absolut nicio legatura cu gradul de confort termic. Chiar daca Pampers sunt de departe cele mai subtiri, temperatura in interior creste drastic din cauza materialului sintetic, care nu lasa pielea sa respire.

Liber, chiar daca sunt mult mai groase, sunt mult mai racoroase chiar si pe timpul caniculei.

Desi voi comenta si la articolul respectiv, adaug si aici ca fetita mea, cand a fost in masura sa alege intre babylove si libero, a ales babylove. intotdeauna. Era vara cand a facut scandal ca nu vrea scutec si banuiesc ca numai placute nu-i erau. Asadar, in timpul cel mai urat pentru scutece, cand a fost totusi de acord sa poarte unul, a ales acea marca si inca nu chilotei ci modelul clasic, care este destul de bulky.

Casa cu cadouri spunea...

Folosim in prezent Sleep&Play si mi se par cele mai ok de la pampers- pana acum, si datorita pretului si datorita lipsei de lotiune. Dezavantaj: nu sunt elastice pe sold banda verde e rigida- dar se poate trece cu vederea.
Pentru Premium Care am facut reclamatie direct la Procter&Gamble pentru ca vreo 2 pachete cumparate din Auchan (Timisoara) miroseau puternic a benzina (petrol...petrolatum?...). Nu am primit scuze prea clare nici de la unii nici de la altii, ci un pachet nou de PremiumCare de la firma, care mirosea la fel de puternic. Asa ca am renuntat la ele.
Ca si la Active Baby, mirosul de asa-zis "natural" combinat cu chestii sintetice ma dezgusta.

dressaddict spunea...

Buna ideea, cred ca puteti sa scrieti si despre scutecele bio de la DM si cele normale tot de la DM (culmea e ca noi ne-am impacat mai bine cu cele non-bio, de la alea bio a facut o iritatie de toata frumusetea :( ). Dintre toate cele trecute mai sus cele mai bune mi s-au parut Libero, iar pe urma, cand am fost mai mari, ne-am impacat f bine cu cele marca Auchan si cu cele de la Plus (raport ok calitate/pret). Cele mai nasoale mi s-au parut Pampers, un miros urat, trecea caca si pisu prin ele, nasoale rau. In curand o sa o luam de la capat, asa ca imi prind bine informatiile astea!

razvan spunea...

LIBERO SUNT NO. 1 DIN TOATE PUNCTELE DE VEDERE.
CRITICO MAMICA PUI MEREU PUNCTUL PE I.

razvan spunea...

O PRECIZARE. CEI DE LA PAMPERS , NU AU RECUNOSCUT FAZA CU PLASA , SI EU AM PATIT ACAESI LUCRU CU PRODUSUL PAMPERS PREMIUM , DAR INSA AU DAT VINA CA EU NU L AS SCHIMBA LA TIMP, SAU ALTE CHESTI.
CHIAR DACA EU IL SCHIMBAM LA CIRCA 2 ORE LA INCEPUT.
PAMPERSI ACTIV BABY SUNT OK - ABSORB BINE, SUNT SUBTIRI.
AM INCERCAT SI PUFFIES , MI S AU PARUT OK .
DAR CEI MAI OK DIN TOT CE AM INCERCAT SUNT LIBERO. SI MENTIONEZ CA I AM LUAT DUPA CE AM CITIT BLOGUL TAU . RAMAN FIDEL LIBERO FOREVER.
SUNT SINGURII CARE NU LASA UMEZEALA PE PIELEA COPILULUI. DIN TOTI PAMPERSI INCERCATI PANA ACUMA.
ITI MULTUMESC PENTRU SFATURILE UTILE .

CriticoMamica spunea...

Ma bucur ca ti au placut Libero insa am o rugaminte: nu mai scrie cu CapsLock. E ca si cum ai urla. Multumesc

Ioana Laura spunea...

So, ce am descoperit azi: noile scutece Happy sunt CHLORIDE FREE. Din cate stiu eu, asta inseamna ca nu sunt albite cu clor (rog sa ma contraziceti daca gresesc). Asa ca azi, la Kaufland, eu am ales sa cumpar Happy in loc de Wickies (prefer Alana, dar mi-e cam greu sa ajung la DM).
Asadar, din toate scutecele de supermarket, eu as recomanda Happy daca sunt albite fara clor.
Dezavantaj: miros destul de puternic a parfum (Alana nu miros deloc).
Mentionez ca specificatia CHLORIDE FREE apare doar pe noile pachete de Happy, nu si pe cele vechi (care inca se gasesc in supermarket).

Oare pe cand Pampers sau Libero CHLORIDE FREE?

CriticoMamica spunea...

Ma bucur ca au renuntat la albirea cu clor dar ma intreb: cu ce le albesc acum? Sa nu fie ceva mai toxic decat clorul. Ca faza cu parabenii: am renuntat la parabeni dar folosim EDTA

Ioana Laura Markovits spunea...

Hm... la asta nu m-am gandit, dar am facut o documentare rapida ( nu foarte profunda, e drept) pe google. Se pare ca alternativa la inalbirea cu clor e inalbirea cu peroxid de hidrogen ( apa oxigenta), care nu e nociva pentru ca nu se produce dioxina ( generata de albirea pe baza de clor). Se pare ca pe alte plaiuri exista si scutece de unica folosinta nealbite de loc, care nu sunt albe, ci maro deschis.
Si Alana sunt inalbite, tot fara clor.

Oricum, CHLORIDE FREE nu inseamna nici pe departe CHEMICAL FREE.

alunelu spunea...

Servus. Apreciez foarte mult efortul de documentare facut pentru aceasta serie de articole, si deoarece cred ca e destul de accesata la tine pe blog (tinand cont de cat de sus apare in rezultatele Google dupa termeni de cautare gen Pampers, scutece etc.) consider ca e nevoie sa fie actualizate cu informatii la zi. De aceea, as vrea sa mentionez ca scutecele Premium Care de la Pampers nu mai au plasa aceea, insa au lotiune (presupun ca asta inseamna faptul ca pe ambalaj apar ingredientele lotiunii).
Inca o data, felicitari pentru articole!

Ioan Greavu spunea...

Apreciez efortul de documentare pe care l-ai facut pentru aceasta serie de articole, si cred ca merita actualizata cu informatii la zi. De aceea vreau sa va informez ca scutecele Pampers Premium Care nu mai au plasa aceea , dar in schimb au lotiune.

A. G. spunea...

Multumesc pentru update. Voi edita postarea

Diana-Ana spunea...

Imi puteti trimite link cu sursele de documentare cu privire la pampers?

Eu folosesc premium care pentru Piticul meu (1 an si 3 luni) si nu am avut nicio problema pana acum. Chiar si cand era varianta cu plasa ne mergea foarte bine.
De la Pampers clasic se irita foarte tare.
Cred ca difera de la copil la copil.

In orice caz, am mai citit despre ingredientele lotiunii de la pampers si am intalnit pareri contrare. Petrolatum e de fapt un fel de vaselina ( http://www.diaperpin.com/clothdiapers/article_petrolatum_truth.asp) si Stearyl Alchohol (http://www.wisegeek.com/what-is-stearyl-alcohol.htm) e recomandat in produsele cosmetice.

Dumneavoastra unde ati gasit informatiile despre aceste substante?
E important sa consultam mai multe surse pentru a avea o vedere de ansamblu asupra lucrurilor.

Multumesc.

A. G. spunea...

Diana Ana aici http://www.ewg.org/skindeep/ gasesti informatii despre ingredientele mentionate de mine in articole.

Trimiteţi un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...