marți, octombrie 19, 2010

Pampers versus restul lumii - Partea a II-a - Restul lumii

Dupa ce in Partea I a acestei serii am vorbit despre marcile de scutece foarte cunoscute la noi in tara, in continuare va voi prezenta marcile mai putin cunoscute, exceptand Huggies, dar nu pentru asta mai putin valide ca si alternative. Trebuie sa accentuez faptul ca unele marci necunoscute sau brand-uri ale supermarket-urilor care le comercializeaza in exclusivitate, pot rivaliza cu Pampers fara probleme,mai ales daca luam in considerare raportul calitate-pret. Intai voi finaliza seria Huggies inceputa in Partea I cu Huggies Little Swimmers. Deci:





Scutecele Huggies mie mi se par un pic rigide in partea abdominala.Mai ales ariciul din talie. Elasticul din spate nue minunat dar au o absorbanta foarte buna, au talie joasa si elasticul de pe picior isi face treaba cu brio. Sunt albite cu clor ca tot restul lumii si au interior din celuloza. Au desene de la Disney imprimate fata-verso si sunt simpatice foc. Dar sunt destul de scumpe daca nu gasiti un Jumbo Pack in oferta.

Costa 66 ron 36 de bucati


Ca sa inchei seria Huggies trebuie sa spun ca mie imi plac scutecele lor, imi pare rau ca in Romania sunt greu reperibile si mai ales ca nu aduc tot ce vand in State si anume chestii din astea:





Asta ca sa ne amuzam un pic.. :))


Si acum sa va prezint scutecele no name (cele pe care le-am incercat noi):




Scutecele Wickies se gasesc la magazinele Kaufland. In doua variante: linia verde (asta de sus) si linia Premium pe care o prezint urmatoarea. Astea in ambalaj verde cu galben mie mi s-au parut absolut bleah. Sunt facute din folie de plastic in exterior, elasticul este aproape inexistent iar lipiciul acela din talie este un fel de abtibild de guma turbo, care odata lipit, nu-l mai scoti decat rupand scutecul.Daca doriti o centura de castitate vi le recomand :)) sau ca si punga de muraturi. 


Costa 23 ron 82 de bucati






Si astea tot Wickies sunt si tot la Kaufland le gasiti, dar sunt Premium. Eu am fost multumita de ele pentru ca: sunt din celuloza moale, nu contin lotiune, elasticul se tine bine atat in talie cat si pe picior, au arici detasabil si sunt desenate foarte simpatic. Absorbanta este foarte buna si pretul foarte competitiv.Sunt si ele albite cu clor si contin cristale din acelea nasoale din pacate.


Costa 30 ron 28 de bucati.





Scutecele Babylove se gasesc exclusiv in magazinele DM.  Ca si absorbenta sunt bunicele, dar nu le recomand noaptea la un copilas mai mare.Nu au elastic la spate dar cel din talie este destul de bun, ca si cel de pe picior de altfel.Au arici,nu sunt decorate decat pe banda din fata.Sunt din celuloza dar un pic,cam scortosele pentru gustul meu.Sunt albite cu clor si se lauda ca ar contine bumbac.


Costa 50 ron 42 de bucati








Acestea sunt varianta chilotel a scutecelor Baylove de la DM. Deci pentru copii mai maricei si mai activi. Eu sincer nu prea agreez scutecele chilotel pentru ca la treaba numarul doi ca sa le dai jos te mozolesti tot. O fi parerea mea. Au aceleasi proprietati ca si scutecele cu arici prezentate mai sus doar ca au un elastic in talie,foarte bun, se muleaza bine pe corp si nu se deplaseaza ca cele cu arici.


Costa 35 ron 22 de bucati








Pillo la inceput se gaseau numai in magazinele online. De acolo le-am cumparat si eu prima oara. Acum parca le-am vazut si in Real.Parca...Nu pot sa spun ca sunt iesite din comun, se incadreaza in categoria medie: celuloza, destul de moi, elastic bunicel, ariciul de rigoare.Nimic deosebit...pana la pret. Care este destul de bun zic eu:


Costa 45 ron 48 de bucati. Eh?




In continuare voi scrie despre cateva scutece pe care le-am folosit dar pentru care,din pacate, nu am ilustratii:



Scutecele Marca Real



Va spun ca scutecele astea au fost o revelatie pentru mine. Sunt moi, nu au lotiune, absorbanta este extrem de mare si mai ales au niste benzi elastice in talie absolut fantastice! Se muleaza extraordinar de bine pe bebe si sunt simpatic desenate. Au arici si sunt ambalate in pachete mari mov sau verde marca Real. Din pacate contin si ele cristalele alea nesuferite.Nu sunt foarte ieftine in comparatie cu Pampers dar merita.

Costa 57 ron 48 de bucati



Scutecele Bon Bini - marca Plus


Pentru scutecele astea n-am decat un cuvant: naspa. Sunt rigide, elasticul este foarte prost, miros ciudat (sau mi s-a parut mie) si pierd pe toate partile. Nici nu ma mai lungesc pentru ca nu merita.



Costa 30 ron 32 de bucati.



Scutecele No. 1 - marca Carrefour


 Copiez pur si simplu descrierea facuta mai sus scutecelor Wickies in ambalaj verde pentru ca sunt absolut la fel.Cred ca producatorul este acelasi.
Sunt facute din folie de plastic in exterior, elasticul este aproape inexistent iar lipiciul acela din talie este un fel de abtibild de guma turbo, care odata lipit, nu-l mai scoti decat rupand scutecul.Daca doriti o centura de castitate vi le recomand :)) sau ca si punga de muraturi.
.
Costa 18 ron 22 de bucati




Am sa inchei partea a II a a acestei serii cu un scutec pe care nu l-am incercat dar vi-l prezint pentru ca:










Cei de la Organicbaby m-au contactat propunandu-mi sa includ in seria despre scutece si un articol pe care ei il vand si anume scutecele Tushies. Am fost de acord si ei mi-au trimis o mostra a acestui scutec. Insa mostra era masura Small (nu puteau desface un pachet de Large) asa ca va pot spune doar impresii despre cum arata produsul live: este destul de rigid si subtirel. Nu are arici in talie ci banda adeziva.Elasticul este slabut.Asta ca si tehnica. Din prezentarea produsului aflu ca sunt scutece ecologice, biodegradabile, ca au un interior absorbant din celuloza si nu sunt albite cu clor.


Costa 77 ron 30 de bucati



Concluzia mea personala despre scutecele de unica folosinta este ca sunt o binecuvantare din punct de vedere al comoditatii.Insa: dupa episodul alergic pe care l-a facut Maria mea din cauza lotiunii din Pampers am inceput sa studiez cate ceva despre compozitia acestor scutece si pot sa va spun ca am ajuns la urmatoarea concluzie: nu este de mirare ca ultimele generatii occidentale crescute cu pampersi de unica folosinta au o incidenta a tumorilor genitale sau infectiilor urinare cu 300% mai mare decat a parintilor sau bunicilor lor crescuti cu scutece de panza. Scutecele de unica folosinta contin derivate din petrol, latex, coloranti si clor. Toate substante cu toxicitate ridicata.Asadar sa ne gandim daca am putea renunta la comoditate pentru sanatatea copiilor nostri si a planetei. 

Si cu asta inchei seria despre scutecele de unica folosinta. Sper ca o veti gasi utila si ca veti citi si partile ce vor urma despre scutecele refolosibile.


Le multumesc celor care m-au ajutat cu ilustratii persoane foarte amabile pe care le cunosc doar virtual dar mi-au sarit in ajutor ca niste prietene apropiate:






LATER EDIT: Partea a III-a

60 comentarii:

g.cojocaru spunea...

unde erai cand ma documentam?? asa poate nu mai aflam atat de multe despre pampersi "pe funduletul" Mariei mele... :)
Esti o comoara!

Alina G. spunea...

Draga Cojocarito, in afara de faptul ca nu credeam ca mai exista cotofana treaza in afara de mine la ora asta :)) ma bucur ca ai fost aici sa citesti articolul caldut :)) abia scos din tastaura

Alina G. spunea...

Scuzati textul incoerent dar mi-a adormit tastatura.Noapte buna :)

Luthelo spunea...

Huh? Cotofana treaza? Bu hu hu...

Booon! Deci:

Lucas de la cele premium de la wickies facuse o iritatie perianala de am crezut ca nu se mai vindeca in 20 de ani.

A fost chiar mai bine de la bani bini aia de la plus sau cum le-o spune. insa pretul totusi nu se justifica.

M-ai fcaut curioasa de cele de la Real.

Cat despre scutecul eco, daca aveam eu un magazin iti trimiteam un pachet nu o bucata ;) Dar noah! Ma abtin ca stiu ca am gura mare si nu vreau sa...starnesc...

mariamirabela spunea...

Are dreptate Luthelo: o bucata? Si una care nici macar nu se potriveste fetitei tale? Cred ca se putea mai bine, cine se ocupa in firma de marketing ar putea sa mai invete.

In al doilea rand: exista scutece biodegradabile si la DM, se numesc Alana si costa la fel ca Pampers.

In al treilea rand: exista Huggies chilotel pentru copilasii mai mari, la fel cum exista si Libero chilotel (au avut si o editie speciala, dedicata nu stiu carui eveniment fotbalistic).

Bogdana spunea...

uite eu am avut saptamana trecut a o experienta cu Claudia, de la Organic Baby si a fost super ok. Am cumparat un pachet de Tushies, am ajuns acasa, l-am desfacut, si surpriza. Primul scutec avea lateralele lipite. Al doilea idem, al treilea idem. la al treilea m-am oprit, am dus pachetul a doua zi inapoi, si mi-a dat trei scutece din pachet, totusi sa le testez, sa vad daca imi plac si sa iau o decizie dupa. Mi-a zis ca e prima data cand li se intampla (?!?). acum sincer sunt super ok, desi au un pret pe bucata de 3 lei, ceea ce este cam exagerat zic eu.

am ramas pe scutece tot bio, luate de la Leacul, Moltex se numesc, foarte ok. Pe mine acum ma intereseaza sa gasesc o combinatie cat mai safe pentru fundul lui David pentru ca a facut o iritatie de i-au luat oo-le foc.

Bogdana spunea...

http://www.obc.ro/produse/PAMPERS-BIO-MAXI,-7-18kg,-42-bc/pc

astia sunt, ca am uitat sa bag si linkul. sa stii ca toate scutecele bio-eco-organice, whatever, sunt mai rigide si mai putin "good-looking". dar la orice ora prefer ceva mai putin aspectuos dar mai sigur pentru fundul copiilor mei! evident, luand in considerare si raportul pret-calitate, pentru ca bottom line, sa dau 3,5 lei pe o bucata de pampers, cam ies din buget :)

Alina G. spunea...

@luthelo: inainte scutecele wickies aveau lotiune inainte.acum nu mai au. Deci cred ca a scazut riscul de iritatii.
Deci eram mai multe cucuvele azi noapte.hihih
cat despre scutecul eco...deh fiecare intelege publicitatea in felul lui.
@mariamirabela: stiu ca exista scutecele despre care vorbesti tu mai sus, insa nu le am folosit si nu pot scrie despre ele din experienta.dar poate fac o serie intitulata: scutece care stiu ca exista dar nu stiu cum sunt.hihihi
cat despre marketing ul de la noi eu cred ca ar trebui educati comerciantii chiar de catre clienti. Prin exigente.ar trebui sa mai creasca un pic concurenta insa.ar fi benefic.

Alina G. spunea...

@Bogdana - sunt intr totul de acord cu tine in privinta raportului beneficii - pret .si accept si faptul ca fiind eco nu pot fi de design insa cred ca s-ar mai putea umbla la preturi.cat despre experienta cu lipiciul din talie, din pacate aia este o chestie care nu depinde de retailer dar ale carei costuri le suporta el de obicei.
Ma gandesc serios sa mai fac si o parte despre scutecele de hartie ecologice.deci daca aveti aceste scutece si sunteti dispuse sa mi trimiteti poze va rog sa ma contactati.

Beatrice spunea...

Foarte fain articolul si educativ pentru viitoarele mamici.Dar de ce nu dormiti?Lasati "prostiile"si faceti nani.Pupici.

mariamirabela spunea...

Alina: pai si Tushies nu este din categoria "vi-l prezint, dar nu l-am incercat"?

Alina G. spunea...

@mariamirabela-ba da tushies face parte din acea categorie la care cand am scris articolul nu ma gandisem.tushies a fost un caz special pentru ca ma asteptam sa le pot proba dar n a fost asa insa mi am tinut cuvantul dat si le am mentionat totusi.

Luthelo spunea...

oricum si de era unul de marimea Mariei nu era suficient. Daca totusi cei de la organic se ofera sa iti dea scutece marimea corespunzatoare ar trebui sa se gandeasca la minim 10 bucati. Asa iti poti da seama cel mai bine cum se comporta.

Gabi spunea...

Asa e, exista si la DM scutecele bio Alana. De la ele a facut bebe o iritatie de toata frumusetea cum n-a mai avut niciodata. Si gaseam mereu cristale din alea pe funduletul lui...

mariamirabela spunea...

Gabi: cred ca faci o confuzie. Scutecele biodegradabile Alana nu au cristalele acelea absorbante in interior, au celuloza.

zoozie spunea...

scutecele huggies sunt de doua feluri: huggies clasic si huggies disney.

Despre primele am auzit multe feedbackuri negative; lumea sep lange in general de rigiditatea lor.

Eu am folosit modelul Disney nr 2 si 3 si am fost multumita de ele. La nr. 3, insa, suprafata exterioara devenea rece, ca si cum era usor umeda. Atunci am incercat Libero si mi-au placut mai mult: si la elastic si la aspectul materialului din interior, de departe cel mai bumbacios pe care-l incercasem pana atunci.

La scutecele babylove da-mi voie sa te contrazic. Absorb beton si sunt foarte racoroase. Pielea de cele mai multe este mult mai uscata decat la pampers, huggies sau libero, exceptie sunt datile cand am schimbat-o la cateva minute dupa un pishu si nu a apucat sa se absoarba tot. Chiar si pline, pastreaza mediul destul de uscat.

Chiar si in nopti cu megasupturi,cu somnuri lungi de 12 ore (excepand foieliel pentru supt), cand scoteam o bila in loc de scutec, niciodata, dar niciodata nu au udat ceva in jurul lor. Tine cont ca aceste scutece nu au deloc elastic in talie iar cel de la picior e mai degraba un model de elastic, o hartie semiflexibila si foarte moale (sunt 2 benzi, una pe interior, alta pe exterior). Sunt foarte inalte, fetei mele ii vin peste buric. Nici cel mai exploziv kk nu are cum ajunge in alta parte, cel putin la noi.

Chiar si cand fata statea pe ele la trezire nu se storceau cum mai patesti cu alte scutece din pacate ajunse la preaplin. Chiar si chilotelul tine foarte bine tot ce absoarbe, desi suprafata absorbanta este net mai mica decat la scutecele cu scai.

Scutecele chilotel se rup in fiecare parte si stergi usor fundul copilului cand le scoti (dai sa le impaturesti. Sunt foarte usor de schimbat, eu fac asta cu copilul in picioare, pe vasul de toaleta.

Pentru scai o alta bila alba: mergeg lejer desfacute si lipite la loc, imita velcro.

Chiar ca se vede ca-mi plac, am scris un roman. Totusi, eu ma gandesc sa cumpar cateva scutece textile pentru fetita mea si-mi pare rau ca nu am facut asta mai devreme.

zoozie spunea...

si Libero si Babylove au celuloza, nu?La libero am rupt odata un scutec si am gasit niste chestii asemanatoare celulelor din portocale ca si forma, deci pp ca exista o substanta care devine gel si acolo. La babylove insa pare sa fie doar celuloza, dar n-am rupt niciunul, rup acum, cand se trezeste bebelina si revin.

zoozie spunea...

babylove costa 55 RON o cutie cu 2 baxul a cate 42 de bucati. Sctecele chilotei costa 25 RON ori 21 ori 28 de bucati - oricum, sunt ceva mai ieftine decat libero. Spre deosebire de chiloteii libero, elasticul lor e facut hartie elastica, nu are si corzi lastice intretesute in banda de la talie.

Si... babylove sunt moi! Libero sunt ceva mai rigizi decat ei. Am folosit atata amar de vreme din fiecare si bag mana in foc ca asa e.

zoozie spunea...

scuze, scutece a doua baxuri de cate 42 de bucati fiecare costa 55 de lei. Pe bune.

Gabi spunea...

MariaMirabela, la scutecele Alana eu am gasit pe fundul lui bebe o substanta trasansparenta ca un gel faramitat. Nu stiu exact ce era, dar era f deranjant, am gasit de cateva ori. Cert e ca, orice era, nu i-a priit lui bebe. Acum, fiecare copil reactioneaza diferit la substantele folosite pt scutece.

Alina G. spunea...

Va multumesc mult tuturor pentru completari.Mai ales lui zoozie care a facut o recenzie mai buna decat a mea pentru scutecele babylove:)

I.M. spunea...

Ok, eu nu am inteles exact, am nevoie de niste clarificari. Sunt unele din scutecele prezentate fara cristale absorbante/geluri? BabyLove si Alana ar fi fara cristale? Noi am incercat acum cateva luni BabyLove, din cate retin si astea au geluri. Tushies sunt singurele scutece de unica folosinta care nu sunt albite cu clor? Sau exista si altele? Moltex? Eu nu am luat mi s-au parut cam scumpe. As vrea sa stiu care e cea mai "sanatoasa" varianta a scutecelor de unica folosinta.

Alina G. spunea...

I.M. din toata lista de mai sus, incluzand comentariile, singurele scutece fara cristale sunt Tushies si Alana. Si cele de la Moltex cred pentru ca am citit despre ele si par a fi la fel ca Tushies

mariamirabela spunea...

Uitati ce scrie pe punga de la Alana:

din material biodegradabil, 100% biologic, 100% inalbit fara clor. Scutecele Alana sunt alcatuite din materiale rezultate in urma prelucrarii materiilor prime. Celuloza folosita nu afecteaza mediul inconjurator. Folia de protectie precum si stratul extren al scutecului sunt 100% biodegradabile. Nucleul de absorbtie este biodegradabil in proportie de peste 20%.

So, pentru IM: Alana sunt neinalbite cu clor, despre celelalte nu stiu, dar cred ca si ele.

Se pare ca si Alana au un nucleu de absorbtie, dar nu sunt cristalele acelea periculoase ca in Pampers si restul.

Mie si prietenei mele nu ni s-a intamplat niciodata sa gasim pe funduletul copiilor cristale din acestea. Eu le folosesc foarte putin, doar noaptea (in rest avem scutece textile), dar prietena mea foloseste de luni bune (mai mult de 8) numai din astea si nu i s-a intamplat vreodata sa dea de cristale la vedere.

Singura problema la ele este ca desi alegi masura potrivita sunt foarte mari: atat inalte, cat si largi la piciorus. Pentru bebelusii mai dolofani sau pentru cei mici merg foarte bine, dar eu m-am trezit ca dupa ce Degetzica a inceput sa fie activa si sa se alungeasca, i s-au subtiat si piciorusele si astfel scutecul i-a devenit prea larg, lasind sa iasa totul prin deschizatura.

mariamirabela spunea...

IM: revin, am citit si despre Tushies si Moltex: nici ele nu sunt albite cu clor.

Ioana_M spunea...

Multumesc de detalii. Si noi avem scutece textile, si eu le prefer, dar ma interesez pentru perioade cand nu le putem folosi, de exemplu excursii si concedii sau momente mai aglomerate cum ar fi saptamana asta, tocmai ne-am mutat, e un haos total in noul apartament, am o groaza de treaba si chiar nu apuc sa spal scutece. Asa ca folosim de unica folosinta pana reusesc sa ma adun.
Mariamirabela, m-ai facut curioasa de Alana. La ce pret sunt? ( eu sunt IM cu mesajul anterior)

mariamirabela spunea...

Ioana_M: nu sunt scumpe deloc (sunt la fel ca Pampers, aproximativ 1 leu/scutecul). Un pachet de 44 de bucati costa 39 de lei, acum poate putin mai mult, ca s-a marit TVA-ul.

Eu nu am mai luat din august pentru ca am povestit mai sus ce probleme aveam noi, as fi vrut sa incerc un numar mai mic, dar nu au si pachete mici.

ally spunea...

Noi am folosit pampers, happy (cand s-a nascut bebe pentru ca ei erau singurii cu marimea 0, s-a nascut cu 1300 g), Wickies (le-am primit, sunt naspa rau), puffies si babylove de la dm.
Noua ne-au placut cel mai mult pampers si babylove (in gama asta au multe chestii la dm: biberoane....si sunt bine cotate), iar pe plan secundar puffies. In rest celelate noua ni s-au parut foarte nasoale, si largi....
La babylove, cum era cu bebe de-l lasam si 12h, sa doarma (dar el era slab si inca este si practic am schimbat tactica) nu rezistau atata timp, dar pe timpul zilei era f bine. Pampers a fost si este cel mai bun pentru noapte.
Acum daca ar fi s-o iau de la inceput cu siguranta asa alege scutecele refolosibile! DAr acum zic eu spre final nu prea se mai merita (sa zicem ca se merita, dar imi sare toata fam in cap ca). Imi pare rau ca nu m-am documentat mai mult despre preturi si altele.
Va la s , ma duc la bebe

mariamirabela spunea...

Gabi: ai avut dreptate si imi cer scuze, greseala a fost a mea, de a nu verifica inainte. Astazi am pus mana pe un Alana si impreuna cu Adelle l-am taiat: are, asa cum spui si tu, niste granule ca un gel faramitat.

Culmea este ca am taiat si un Winona despre care Adelle spune ca scrie pe pachet ca este degradabil 100%, cu exceptia ariciului si si el contine gelul acela.

Ioana_M spunea...

Vad ca nu s-a mai comentat aici de ceva timp, dar eu am impresii noi asa ca le impartasesc. Am cumparat Alana si am incercat azi un scutec. Cand l-am scos de pe fetita am avut curiozitatea sa-l rup sa vad ce este inautru. E un jeleu transparent (imbibat cu pipi, bineinteles :P). Nu au elastic in talie (pe mine nu m-a deranjat), dar au arici. Fetitei mele i-au venit bine, ea e mai rotunjoara.
Asa ca, pentru Alana:
+ pentru ca sunt cat de cat biodegradabile (nucleul e doar 20% biodegradabil, dupa cum zice MariaMirabela mai sus)
+ pentru ca nu sunt inalbite cu clor
- pentru gel. Ce poate fi gelul ala? Ca natural sigur nu e.
Per ansamblu, cred ca e cea mai eco varianta de scutece de unica folosinta pe care le-am incercat. Insa pe mine m-a dezamagit gelul.

Ioana_M spunea...

Alina, vrei sa-ti trimit poze cu Alana? Daca mai vrei sa scrii despre scutecele de unica folosinta eco si nu ai deja...

Alina G. spunea...

Draga Ioana daca esti draguta mi-ar prinde bine pozele da.Mi le poti trimite la criticomamica@yahoo.com. Fetelor care mai folositi scutece eco gen Moltex sau altele si sunteti dipuse sa contribuiti la seria scutecelor va rog sa imi trimiteti poze si impresii.
Va multumesc tuturor celor care au adugat comentarii de completare.

Alina G. spunea...

Ioana găsești detalii complete despre compoziția și structura scutecelor de unică folosință aici: http://www.disposablediaper.net/faq.asp?1

I.M. spunea...

Am trimis pozele :)

Laura Frunza spunea...

Buna Alina,
Uite aici, Ina spune ca au aparut niste scutece ecologice marca Auchan. Daca le incerci, ne spui si noua cum sunt? Ca eu nu am niciun Auchan in drum/la indemana http://floridecires7.blogspot.com/2010/11/noutati-in-magazine.html

Alina G. spunea...

Laura chiar ma gandeam ca daca vreau sa termin seria scutecelor cu scutecele ecologice de unica folosinta va trebui sa cumpar cate ceva si sa vad cum sunt. Acum cat mai pot ca zana face la olita deci numai noaptea le mai folosim. Si chiar am un Auchan destul de aproape deci urmatoarea tura de acolo o iau. Merci de pont ;) Asa afla si Ina cum sunt dinainte :))

mamiko spunea...

Interesant articol cu comentarii utile.
Noi am avut experiente pozitive cu scutecele Huggies, in special varianta bio pentru bebelusi cu piele foarte sensibila.

Oana spunea...

10 cu felicitari pentru acest articol. eu am mai incercat si scutece de la chicco, am inteles ca nu le-au scos de mult timp pe piata! au fost destul de ok dar nu stiu sa va spun ce ar contine si cat de "bio" sunt! mie libero mi-au placut foarte mult ca aspect in schimb suprafata mi se pare mereu umeda cand o schimb pe cea mica. acum am incercat huggies premium si mi se par mai bunicei decat libero si pampers, poate un pic mai rigizi.

cris2000 spunea...

f buna documentarea
am trimis multe viitoare mamici catre blogul tau
impartasesc si din experienta mea
noi am folosit baby love de la DM la recomandarea unui coleg(acum 2 ani erau mai ieftini in comparatie cu alte marci) si am fost f multumiti
precizez ca baietelul meu s-a nascut cu 4.700kg si a continuat la fel de bine :)
el a fost mare bautor de ceai si pana nu umplea pampersul nu se lasa; nu am avut incidente neplacute gen iritatii sau udat hainute atata timp cat eram pe faza sa schimbam la timp
pe la 1 an si 3 luni nu a mai facut fata cel mai mare numar de la baby love; il strangeau la piciorusele lui grasunele si am fost nevoiti sa trecem pe marca Pampers nr 6 care pana acum (la 1 an si 9 luni)e OK, dar ar fi grozav sa scapam de ei si sa facem la olita
imi plac f mult scutecele reutilizabile pe care le-ai prezentat de curand, din pacate nu cred ca mai merita investitia la noi
insa la al doilea bebe (daca reusim sa ne mai revenim financiar si moral din criza asta) cu siguranta investesc in ele
pup si tine-o tot asa

Alina G. spunea...

Fetelor va multumesc pentru comentariile de completare.
In curand voi mai adauga cateva poze si recenzii la alte marci.
@ Oana m ar interesa daca mai ai scutece chicco sa le faci noste poze. Eu le am folosit la inceput, le primisem, dar nu am poze sa ilustrez.

mariamirabela spunea...

Ioana_M: nu sunt scumpe deloc (sunt la fel ca Pampers, aproximativ 1 leu/scutecul). Un pachet de 44 de bucati costa 39 de lei, acum poate putin mai mult, ca s-a marit TVA-ul.

Eu nu am mai luat din august pentru ca am povestit mai sus ce probleme aveam noi, as fi vrut sa incerc un numar mai mic, dar nu au si pachete mici.

mariamirabela spunea...

IM: revin, am citit si despre Tushies si Moltex: nici ele nu sunt albite cu clor.

mariamirabela spunea...

Uitati ce scrie pe punga de la Alana:

din material biodegradabil, 100% biologic, 100% inalbit fara clor. Scutecele Alana sunt alcatuite din materiale rezultate in urma prelucrarii materiilor prime. Celuloza folosita nu afecteaza mediul inconjurator. Folia de protectie precum si stratul extren al scutecului sunt 100% biodegradabile. Nucleul de absorbtie este biodegradabil in proportie de peste 20%.

So, pentru IM: Alana sunt neinalbite cu clor, despre celelalte nu stiu, dar cred ca si ele.

Se pare ca si Alana au un nucleu de absorbtie, dar nu sunt cristalele acelea periculoase ca in Pampers si restul.

Mie si prietenei mele nu ni s-a intamplat niciodata sa gasim pe funduletul copiilor cristale din acestea. Eu le folosesc foarte putin, doar noaptea (in rest avem scutece textile), dar prietena mea foloseste de luni bune (mai mult de 8) numai din astea si nu i s-a intamplat vreodata sa dea de cristale la vedere.

Singura problema la ele este ca desi alegi masura potrivita sunt foarte mari: atat inalte, cat si largi la piciorus. Pentru bebelusii mai dolofani sau pentru cei mici merg foarte bine, dar eu m-am trezit ca dupa ce Degetzica a inceput sa fie activa si sa se alungeasca, i s-au subtiat si piciorusele si astfel scutecul i-a devenit prea larg, lasind sa iasa totul prin deschizatura.

Ioana_M spunea...

Alina, vrei sa-ti trimit poze cu Alana? Daca mai vrei sa scrii despre scutecele de unica folosinta eco si nu ai deja...

zoozie spunea...

si Libero si Babylove au celuloza, nu?La libero am rupt odata un scutec si am gasit niste chestii asemanatoare celulelor din portocale ca si forma, deci pp ca exista o substanta care devine gel si acolo. La babylove insa pare sa fie doar celuloza, dar n-am rupt niciunul, rup acum, cand se trezeste bebelina si revin.

mariamirabela spunea...

Gabi: cred ca faci o confuzie. Scutecele biodegradabile Alana nu au cristalele acelea absorbante in interior, au celuloza.

Luthelo spunea...

oricum si de era unul de marimea Mariei nu era suficient. Daca totusi cei de la organic se ofera sa iti dea scutece marimea corespunzatoare ar trebui sa se gandeasca la minim 10 bucati. Asa iti poti da seama cel mai bine cum se comporta.

Beatrice spunea...

Foarte fain articolul si educativ pentru viitoarele mamici.Dar de ce nu dormiti?Lasati "prostiile"si faceti nani.Pupici.

Maria Ramona79 spunea...

Un blog extraordinar, un articol foarte bine documentat. Felicitari! O sa recomand blogul tuturor mamicilor sau viitoare mamici pe care le cunosc.
De la Wickies marca verde fetita mea, Irina (care are acum 2,5 ani) s-a ales cu o iritatie groaznica de care de abia am scapat. am crezut ca sunt la fel ca scutecele wickies marca premium numai ca asta e pachetul mare, luasem premium si au fost ok, insa numai dupa o zi de folosire a celor din pachetul cu verde( pe care le-am ales in graba din raft) ne-am ales cu o iritatie de care am scapat cu ajutorul bailor cu bicarbonat de sodiu si tarate de grau , cremele pe care am dat o caruta de bani nu au rezolvat nimic inainte de a face baie cu bicarbonat.
Am mai folosit puffies dar si de la ele se irita, pana la urma am ramas la pampers pe care acum incercam sa-l folosim cat mai rar.
La noi in oras se aduc scutece pampers din Ungaria , pachet cu 63 de bucati gaseam uneori si la 65 de lei, acum la 70 lei si va spun ca sunt mai bune - cel putin pentru noi ,decat cele din magazinele noastre, retin mai bine si nici bubite nu face deloc de la ele.


Ramona G.

CriticoMamica spunea...

Buna Ramona, multumesc pentru aprecieri si ma bucur ca ti se pare util blogul Acesta este si scopul lui. Sunt de acord cu tine in privinta scutecelor. Am avut cam aceleasi experiente. Noi cu Pufies nu ne am iritat dar miroseau ciudat dupa ce facea pipi in ele. Foarte bine functioneaza la noi pentru iritatia de scutec crema Cutaden. O gasesti in farmacie, e romaneasca si costa 10 ron. Stiu ca scutecele de import sunt mai bune in general. La noi parca s ar stradui sa economiseasca sau,..nu stiu de ce e diferenta. Noi am ramas fideli Libero pana la sfarsit :)

CriticoMamica spunea...

Sa stii Cris ca scutecele reutilizabile sunt o investitie foarte buna pentru bebe 2. La inceput o sa ti se para un pic enervanta faza cu spalatul dar apoi te obisnuiesti. Numai bine

CriticoMamica spunea...

Multumesc pentru aprecieri Oana. Am folosit si noi scutece Chicco primite din Italia. Nu pot sa spun ca sunt iesite din comun. As spune calitate medie. La noi se gasesc numai in magazinele Chicco si Miniblu. Sunt de acord cu tine ca Huggies sunt bune dar un pic mai rigide. Din pacate nu prea se gasesc.

Maria Ramona79 spunea...

Avem si noi Cutaden, dar inainte de a avea iritatia asta urata am folosit pentru vreun an jumate o crema preparata de farmacie, Crema Baby i se spune aici, e cu balsam peru si a fost ff buna, apoi de la un moment dat incolo nu isi mai facea deloc efectul. In momentul asta nu mai folosim crema pentru fundulet numai daca mai apar ceva bubite si astea mai rar in ultima vreme.
Si eu sunt adepta produselor romanesti, care sa contina cat mai putine ingrediente, din pacate in magazine nu gasesti tot ce intanlesti pe internet, iar pretul transportului ma face de multe ori sa renunt sa comand. Mi-am achizitionat si eu unt de shea nerafinat si intradevar face minuni cu pielea uscata.
Si mai stiu o marca de cosmetice romanesti Herbagen se numesc care au in compozitia lor peste 90% ingrediente naturale.
Scuze de off-topic, ar fi trebuit sa scriu la Produse Romanesti, m-am cam lungit aici.

Ramona G.

Laura V spunea...

Eu de la inceput am folosit combinatia Pampers + pasta cu zinc Petrini... nu am avut nici o bubita. Recomand pasta Petrini cu incredere tuturor mamicilor.

IDeea spunea...

F. interesant articolul, felicitari, dar am si eu o intrebare: scutecele Huggies contin lotiune sau parfum?!

CriticoMamica spunea...

Multumesc. Scutecele Huggies nu contin lotiune si parfum ca pampers. Dar sunt albite cu clor ca tot restul.

IDeea spunea...

Pampers active baby au lotiune si parfum, dar varianta Premium Care sau Sleep&Play nu contin lotiune.
Iar cei Sleep&Play sunt mai ieftini si mai moi decat Huggies, care sunt mai rigide, dar acestea din urma au megapack-urile alea f avantajoase ca pret.

CriticoMamica spunea...

Premium Care au plasa aia oribila pe interior care lasa semne pe fundulet. Sleep & Play au lotiune dar nu e colorata

LILIANA GRADINARU spunea...

Babylove ecologici ati folosit? Eu abia acum am vazut din astia, insa era un numar prea mic. daca gasesc numarul care ne trebuie o sa iau.

Alana sunt foarte bune. Si au elastic in talie, parca cineva spunea ca nu au. Doar ca elasticul ala e diferit decat la alte firme, e mai mic si nu iti dai seama ca e de fapt elastic decat daca tragi de el.

A. G. spunea...

Nu am folosit Babylove ecologici si, din fericire nu mai folosim scutece de ceva vreme deloc dar ar fi util poate pentru alte mame sa scrieti intr-un comentariu aici cum vi se par

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...