luni, noiembrie 01, 2010

Produsele romanesti pentru copii - Partea I

In ultimii 20 de ani in Romania  a scazut drastic consumul de produse autohtone. Le-am considerat inferioare celor de import si ni se parea ca tot ce vine din Occident este net superior. Si asa am ajuns sa nu mai producem aproape nimic. Ceea ce nu este deloc bine pentru economia noastra. Daca privim lucrurile din punct de vedere ecologic pot spune ca este poluant sa cumparam lucruri aduse de peste mari si tari pentru transportul carora s-a folosit enorm de mult combustibil si freon pentru refrigerare in unele cazuri, etc... Daca vrem intr-adevar sa urmam exemplul altor tari va spun ca acum este la moda sa cumperi produse cu Kilometri 0 sau de productie autohtona. Ce inseamna asta? In privinta alimentelor perisabile inseamna ca ele sa fie produse pe o raza de maxim 50 de km de locul unde vor fi vandute clientului. Astfel se reduce consumul de carburanti, nu este nevoie de refrigerare si nici de conservanti. Si mai este la moda sa cumperi ceea ce se produce la tine in tara. Pentru a sprijini economia, mai ales acum pe timp de criza. Daca afacerile locale sunt sprijinite prin consum acestea vor crea noi locuri de munca si vor contribui mai mult la buget. Ce legatura au toate astea cu noi sau ce putem face ca parinti si consumatori? Sa cumparam pentru copii nostri si nu numai, produse Made in Romania. Este benefic pentru buzunare si sanatate. Asadar voi incerca sa va prezint cat mai multe marci romanesti ce produc articole pentru copii. Pe unele le-am incercat pe altele le descopar si eu acum impreuna cu voi:







Gerocossen-ul este o firma ce exista de 20 de ani pe piata romaneasca. Are o gama foarte variata de produse cosmetice si se bazeaza pe principii active naturale. Din linia lor de produse pentru copii fac parte urmatoarele:




ŞAMPON PENTRU COPII - Formula fără lacrimi

 Cu gălbenele, provitamina B5

Hipoalergenic

Fără conservanţi şi coloranţi

Formula deosebit de blândă, special creată pentru bebeluşi. Curăţă delicat părul fin şi pielea sensibilă a capului copiilor. Îmbogăţit cu extract de gălbenele şi provitamina B5, şamponul previne iritaţiile şi deshidratarea pielii. Are un pH apropiat de cel al pielii. Nu conţine săpun şi nu irită ochii. Toleranţa produsului de către piele este confirmată prin testări dermatologice şi oftalmologice.

Conţinut : 200ml   Pret : 9,50 ron



 


CREMĂ PENTRU COPII - Formula ultra-blânda

Cu cătină, gălbenele, vitamina E

Efect calmant şi anti-iritant, hipoalergenic

Fără conservanţi şi coloranţi sintetici


Special creată pentru a proteja pielea sensibilă a bebeluşilor împotriva umezelii. Calmează roşeaţa, previne apariţia iritaţiilor şi protejează împotriva deshidratării pielii. Îmbogăţită cu uleiuri naturale de cătină şi gălbenele, crema hidratează şi regenerează pielea. Conţine oxid de zinc cu rol de protecţie şi calmare. Are pH compatibil cu cel al pielii. Nu conţine conservanţi. Toleranţa produsului de către piele este confirmată prin testări dermatologice.

Conţinut
: 150 ml  Pret: 10 ron











Antibiotice S.A.


Fostul Antibiotice Iasi este principalul furnizor roman de medicamente si preparate de sinteza din Romania. Cu totii le folosim insa eu sunt foarte multumita de un produs de-al lor, inventat pe vremea bunicii, care inca se produce, din fericire: 


Cutaden Unguent
Eu l-am folosit prima oara dupa ce Bepanthenul, Sudocrem-ul & Co ):-(  nu ma ajutasera deloc  sa rezolv o iritatie de scutec destul de urata a micutei. Si a venit mama cu ideea salvatoare: un produs pe care ea il folosea cand eram noi mici. Si va spun ca face minuni. Eu il folosesc in continuare pentru tot felul de iritatii si pentru ceva cosuri rebele :)  Prospectul suna cam asa:
  

DCI: ICHTHAMMOLUM + ZINCI OXYDUM + EXTRACTUM HAMAMELIS
Clasa terapeutica: Preparate dermatologice
Concentratie: 1,5 g ihtamol + 15g oxid de zinc + 0,128 g extract de hamamelis virginiana / 100 g crema

Actiune terapeutica :

Inhibitor al proliferarii epidermului, astringent, emolient si protector.

Indicatii :

Eczeme uscate, dermatite iritative (eriteme fesiere, fisuri ale pielii, degeraturi, arsuri superficiale limitate).

Mod de administrare :

Aplicatii locale pe piele, de 2-3 ori/zi (in conditiile de asepsie a leziunii).

Contraindicatii : Dermatoze zemuinde, leziuni suprainfectate, alergie la ihtiol.


Continut: 40 gr  Pret: 11ron


Toate ne amintim de laptele Doina de pe masuta de toaleta a mamei. Farmec este prima fabrica de cosmetice din Romania. A fost infiintata in 1889. Deci face intr-un fel parte din mostenirea noastra. Acum au achizitionat si brand-ul Gerovital deci le merge binisor.


Pasta Petrini





Este prima pasta pentru funduletul bebelusilor aparuta pe piata romaneasca. Se prepara si in farmacii cu acelasi nume. Eu am folosit-o si mi s-a parut la fel de valabila ca si Sudocrem & Co. Ce spun ei despre ea:


" Formula bogata in ingrediente naturale, atent selectionate precum, α- Bisabolol (extract de musetel), ulei de galbenele, extract de Boswellia Serrata, argila si oxid de zinc, protejeaza zona acoperita de scutec, ajutand la calmarea pielii si la cicatrizarea eventualelor rani."



 Cantitate: 50 ml   Pret. 9 ron




Servetelele BubuBebe


 

Sunt produse in Romania de catre Asil Cosmetics. Mai produc si betisoare de urechi, pudra de talc si servetelele umede Senza si Gala. Am folosit servetelele Bubu  Bebe si am fost foarte multumita de ele. Nu contin parabeni, alcool, sls sau alte porcarii de genul. Au un miros foarte discret si costa mai putin decat Pampers & Co : 6 ron un pachet.


Asadar avem alternative si inca cum! Daca stiti ceva articole pentru copii produse in Romania mai putin cunoscute sau de care sunteti multumite  " feel free to comment" si le voi include in Partea a II-a. 

Si nu uitati: Cumparati produse romanesti!

18 comentarii:

g.cojocaru spunea...

bubu-bebe sunt singurele pe care le folosim. le voi cauta si pe celelalte.
foarte utile informatiile.

jurnalbio spunea...

Ca sa ma lamuresc despre ce vorbim, tu consideri Dacia un produs romanesc?

Alina G. spunea...

Dacia este un produs romanesc cu investitie straina.Deci da, o consider un produs romanesc atata timp cat este o marca,, creata de romani si este produsa majoritar in Romania.Este un Made in Romania. Te-ai lamurit?

diana spunea...

Wrapurile mele sunt 100% romanesti. Tesute in Ro, cu fire de bumbac romanesc, cusute cu ata de Odorhei :) si confectionate in Ro. Din pacate, la celelalte produse nu am reusit sa folosesc 100% 'ingrediente' romanesti. Inelele nu se fac aici, si nici materiale imprimate dragute :(. Dar daca la inele nu pot rezolva, materialele imprimate simpatice, pentru MT si slinguri fixe, sunt primele pe lista pentru anul urmator.

Nu e nevoie sa povestesti pe blog, nici nu stiu daca intra in categoria produse pentru copii :), insa era asa, ca sa ma simt si eu bine ca spun asta cuiva caruia chiar ii pasa ca m-am dat peste cap sa produc cat mai mult aici :)

diana spunea...

Ah, si multumesc mult pentru articol, nu aveam idee ca bubu sunt facute aici, am sa le incerc cu siguranta.

Alina G. spunea...

Ba mie imi pasa Diana.Eu cred ca salvarea noastra din prapastia in care suntem vom fi chiar noi insisi.Noi educati,noi constienti, noi solidari, noi muncitori nu cersetori sau escroci. Dat finnd faptul ca esti pe lista pentru Wahm day o sa mentionam eforturile tale in articolul pe care il voi face atunci. Spor la treaba!

Herbine spunea...

Sper sa aiba cat mai multe parti articolul asta. Si noi cautam sa consumam produse romanesti cat mai mult cu putinta.

adandala spunea...

Foarte fain articol!Nu stiam despre gama pentru copii de la gerocossen.Eu una sunt amatoare a produselor romanesti,cel putin in materie de cosmetice dar nu numai.Dupa ce mi-am zdruncinat bugetul cumparand produse din afara,am avut placerea sa constat cat de bune ,desi ieftine,sunt ale noastre.am lotiune tonica si demachiant gerocossen pe care le folosesc zilnic impreuna cu crema apidermin cu laptisor de matca,produsa la noi la Baneasa daca nu ma insel.pentru copii folosesc crema de galbenele calendula,produsa tot la noi.servetele umede folosim rareori.
Fructele si legumele le cumpar de la tarani,din piata,evit pe cat pot sa le iau din supermarket,la fel si carnea sau lactatele.
Tot ce e fabricat in romania ma incanta,am ajuns sa ma bucur cand citesc inscriptia asta pe un produs.E primul pas catre revenirea noastra.

Amitha spunea...

Intradevar, sunt o gramada de produse romanesti de acest fel, insa unele raman aproape necunoscute; eu personal, abia acum vad pentru prima data un sampon pentru bebe, romanesc, de la Gerocossen...dupa descriere, cred ca am sa l si caut, sa i dau o sansa. Insa despre Cutaden stiam de mai demult, de cand am avut o iritatie aa de urata pe fata, care nu trecea cu nimic...cautand pe net(cand nu stiu sa rezolv ceva, recurg la "google it")am gasit ceva pareri bune despre acest unguent, l-am achizitionat si m-a rezolvat in cateva zile. Partea mai putin placuta ca e gras, alb ca varul si miroase tare a peste...dar daca e seara si nu e nimeni prin preajma, merita incercata alifia minune. In doze mici, am mai adaugat-o la creme de fata, pentru persoanele care sufereau de acnee si iritatii, a avut mereu rezultate foarte bune in combinatie cu ceara. Iar pentru produsele romanesti sunt "pro", in special pentru cele facute in regim home-made, asa, ca impuls dat initiativei si creativitatii native a romanilor;)

Casa cu cadouri spunea...

Am incercat bubu-bebe si sunt acceptabile- m-am obisnuit cu mirosuri puternice de la firmele straineze, desi nu le tolerez prea bine.
Mai stiu o firma, VivaNatura, de la care folosesc pasta de dinti homeopata (argila si lamaie) cu placere si acum intentionez sa incerc si pe cea pentru juniori:
http://www.vivanatura.ro/bio/?p=819
O stie cineva? O recomanda?

Cu prietenie,
Ralu

Laura spunea...

Am citit prospectul de la Cutadent si nu este recomandat pentru igiena copiilor sub 3 ani. L-ai folosit fara nicio problema?

Alina G. spunea...

Da Laura, l-am folosit fara nici o problema inca de la 6 luni. Este un unguent existent pe piata romaneasca de mai bine de 30 de ani. L-a folosit si mama pentru noi. Il prefer pe acesta in locul noilor substante inca netestate.

Amitha spunea...

Intradevar, sunt o gramada de produse romanesti de acest fel, insa unele raman aproape necunoscute; eu personal, abia acum vad pentru prima data un sampon pentru bebe, romanesc, de la Gerocossen...dupa descriere, cred ca am sa l si caut, sa i dau o sansa. Insa despre Cutaden stiam de mai demult, de cand am avut o iritatie aa de urata pe fata, care nu trecea cu nimic...cautand pe net(cand nu stiu sa rezolv ceva, recurg la "google it")am gasit ceva pareri bune despre acest unguent, l-am achizitionat si m-a rezolvat in cateva zile. Partea mai putin placuta ca e gras, alb ca varul si miroase tare a peste...dar daca e seara si nu e nimeni prin preajma, merita incercata alifia minune. In doze mici, am mai adaugat-o la creme de fata, pentru persoanele care sufereau de acnee si iritatii, a avut mereu rezultate foarte bune in combinatie cu ceara. Iar pentru produsele romanesti sunt "pro", in special pentru cele facute in regim home-made, asa, ca impuls dat initiativei si creativitatii native a romanilor;)

diana spunea...

Ah, si multumesc mult pentru articol, nu aveam idee ca bubu sunt facute aici, am sa le incerc cu siguranta.

jurnalbio spunea...

Ca sa ma lamuresc despre ce vorbim, tu consideri Dacia un produs romanesc?

g.cojocaru spunea...

bubu-bebe sunt singurele pe care le folosim. le voi cauta si pe celelalte.
foarte utile informatiile.

Mihaela S spunea...

Wow , Super tare!!!! Bravaaaa , imi place nespus de mult acest site, acest mesaj al tau catre noi romanii va trebui lansat peste tot in mass media, poate asa romanul va constientiza ca si noi facem lucruri bune si poate de cele mai multe ori mult mai naturale si calitative! Iti doresc succes si Inima Sus , pentru ca acolo unde este Inima noastra suntem si noi!!! Va recomand seria cartilor " Cedrii sunatori ai Rusiei" , unde veti redescoperi Adevarata Menire a Omului pe Pamant, si nu numai ....! Pe mine si pe multi altii(milioane) , aceasta serie de carti, scrisa de Vladimir Megre, m-a fascinat si mi-a schimbat total ideea de viata si viata insasi!!! Va doresc Zambet , Bucurie, si Iubire!!!!

CriticoMamica spunea...

Mihaela multumesc pentru complimente si pentru recomandare. O carte buna este mereu binevenita. Numai bine si tie :)

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...