marți, noiembrie 02, 2010

WAHM day 1 - Baghete fermecate

Asa cum anuntam saptamana trecuta , astazi incep seria postarilor despre micile afaceri ale mamelor ce lucreaza de acasa. Inscrierile pe lista sunt in continuare deschise, daca sunteti interesate lasati un comentariu la postarea initiala ;)

Asadar azi am placerea sa va prezint cum s-a reinventat Mihaela Militaru creatoarea Baghetelor Fermecate pentru a putea castiga de acasa. Am rugat-o sa scrie ea o prezentare pe baza unor intrebari generale si iata ce a raspuns:

"Am 32 de ani si sunt mamica unui baietel de aproape 6 ani si a unei fetite de un an si jumatate. Am terminat acum 10 ani maketing la ASE, dar nu am lucrat in publicitate asa cum visau toti colegii mei, ci m-am apropiat mai mult de cifre , contabilitate, statistica, control, management...am condus intr-o vreme si o mica afacere a unor prieteni, dar mi-am dat seama ca nu merita sa pui trupul, sufletul si mintea in intregime intr-o afacere, nici macar daca e a ta.

In urma cu cateva luni m-am gandit ca tot ce acumulasem in ultimii 10 ani ar putea sa imi fie de folos pentru a avea acesta afacere personala. Imi trebuia doar ideea acea sclipitoare, lucrul care te face sa iesi in evidenta, "ceva"-ul. Iar acel ceva urma sa fie hobby-ul meu pentru tricotaje.

Am ales sa-mi promovez mica afacere prin intermediul blog-ului si al retelelor de socializare, pe Facebook mai ales. Mi-am invitat prietenii sa fie fani, apoi cativa dintre prietenii lor au vazut si au venit singuri. Am facut si ceva campanii pentru atragerea altora si in 6 luni am trecut de 500 de fani, cu buget minim.

La inceput am facut lucrusoare pe care urma se le ofer cadou prietenilor mei imediat ce le expuneam pe blog, apoi au inceput sa ma solicite prietenii pentru mici cadouri pe care doreau sa le faca si ei altora. Lucruri pe care nu le gaseai in comert, in general cadouri "mai deosebite". Incet incet au inceput sa vina si alte comenzi, iar acum pot spune chiar ca sunt foarte aglomerata.Cat castig? Imi pare rau pentru colegii din generatia mea sa fac aceasta comparatie, dar aproape cat un profesor incepator. Nu e mult, nu pot face avere din asta , dar imi permite sa raman acasa si sa ma ocup de cei doi copii ai mei. Cu fetita la cresa si baietelul in clasa intai, anul urmator mi s-ar parea greu de suportat. De acasa lucrurile se vad altfel, in primul rand o sa evit cresa . Chiar daca nu e usor deloc, macar stiu ca pot fi acolo cand unul are febra sau altul are serbare.

Pentru cei care cred ca totul consta in a invarti andrelele, le spun ca lucrurile nu stau asa deloc. Pe langa orele de tricotat sunt alte ore de facut fotografii si de prelucrat, de pastrat legatura cu clientii si de cautat altii noi, de tinut evidenta contabila, o cautare permananta de materiale (in acest moment e cea mai arzatoare problema a mea) si multe altele. Culmea ca daca ma daca ma gandesc bine, tricotatul e partea cea mai simpla in afacerea asta. Iar ca si perspective, in curand ma vad administrand afacerea asta, cu tot ceea ce va spuneam mai devreme, mai putin tricotatul. Adica as vrea sa angajez cateva doamne care sa lucreze, iar eu sa ma ocup de restul."


Ar mai fi de adaugat la cele spuse de Mihaela mai sus si faptul ca are un talent extraordinar pentru ca imbinarea culorilor in tricotajele ei mie mi se pare extrem de reusita , si mai exista si acel strop de magie care se intampla numai daca iti place foarte mult ceea ce faci. 

Dupa cum vedeti, sa ai incredere in tine riscand un pic stabilitatea ( uneori monotona ) iti poate oferi satisfactii, poate nu banesti de la inceput dar vin si acelea perseverand.

Nu cred ca este nevoie de recomandarile mele pentru ca imaginile vorbesc de la sine. Asa ca va invit sa vizitati blogul Baghete Fermecate - Vrajitorii pentru copii si sa-i dati Mihaelei de lucru :) 

Ah! Sa nu uit! Mihaela se incadreaza si la categoria Produse romanesti pentru copii ca majoritatea mamelor ce vor urma la WAHM day ;)

7 comentarii:

Beatrice spunea...

Foarte frumoase tricotajele ei.Multe felicitari,atat ei cat si tie pentru frumoasa initiativa.O zi minunata.

Alina G. spunea...

Merci Bea. Draguta ca de obicei :)

Herbine spunea...

Minunate tricotajele Mihaelei. Mult succes in continuare.

diana spunea...

Mihaela, habar n-aveam ca faci asa ceva. Sunt foarte foarte dragute, felicitari!
Iti doresc din suflet sa ti se aranjeze lucrurile asa cum vrei si sa poti face asta mult timp de acum incolo.

ina spunea...

Foarte frumoase!!!

Baghete fermecate spunea...

Va multumesc mult, fetelor! Si in primul rand Alinei...va astept cu ...reduceri :-)

ina spunea...

Foarte frumoase!!!

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...