marți, noiembrie 09, 2010

WAHM day 2 - Herbine

2010 cred că a fost anul săpunăreselor în România :)) pentru că din primăvară și până acum am văzut născându-se un adevărat fenomen: cel al săpunurilor handmade. Nu poate decât să mă bucure pe mine ca și cumpărător: pentru că o concurență mare ridică ștacheta calității si coboară prețurile; care să fim sinceri și realiști: sunt uneori exagerate. Majoritatea celor care produc acasă săpunuri artizanale sunt mame sau studente.  Așadar este o activitate de suplimentare a veniturilor dar care promite să devină un adevărat bussiness. 

A doua inscrisă pe lista WAHM day a fost Amy. Creatoarea Săpunurilor Herbine. Am cunoscut-o acum câteva luni pe Forumul Super Parinti unde există mai multe subiecte despre fabricarea in casă a cosmeticelor naturale. Este o mamica tânară și entuziastă, a învățat repede si sper să îi meargă din plin noua activitate. Așa se prezintă ea:


” Cum a inceput Herbine? Raspunsul este unul foarte simplu : dintr-o joaca de-a sapunaritul.
Imi place sa cred ca am fost o persoana creativa inca de cand eram mica. Am invatat sa tricotez si sa crosetez de la varsta gradinitei, m-am descurcat tot timpul la impopotonat hainele astfel incat sa aiba ceva diferit, am incercat sa desenez (am renuntat repede pentru ca nu prea am ce cauta in zona asta), am cantat, am dansat…am facut de toate. Am crescut si am invatat sa si gatesc, asta devenind una dintre marile mele pasiuni.

Si cum cautam de zor retete, am dat intr-o zi, pe youtube, peste o doamna in varsta care facea sapun. Imi zic in gand “ia uiteee, si americanii fac sapun de casa” si m-am trezit urmarind clipul ei. Pe masura ce treceau secundele am realizat ca doamna respectiva nu facea sapunul pe care il stiam eu de la bunica, ci sapun fin, cu arome minunate. Mi s-a parut ca ce facea ea acolo este un fel de gatit, atat ca nu mananci nimic dupa :)). Mi-am pus in cap ca si eu pot si cam asta a fost inceputul.


La ceva timp a aparut primul meu sapun timid, apoi al doilea mai bunicel s.a.m.d. Am tot impartit in stanga si in dreapta, am auzit de “n” ori, “apuca-te si vinde-le” si se pare ca acolo am ajuns :). Am citit ce am prins in materie de sapunuri si cosmetice homemade, asa ca acum imi fac singura majoritatea produselor pentru ingrijire corporala si nu numai.

Deocamdata sunt la inceput de drum si vand doar sapunuri naturale si balsamuri de buze, dar intentionez sa ma extind incet incet. Ar fi mult mai usor daca in tara s-ar gasi tot ce am nevoie, la preturi pertinente. Dar cum la noi toate costa foarte mult, sunt nevoita sa ma aprovizionez de afara, pierzand astfel timp pretios si mai ales…o gramada de bani pe transport. Insa chiar si asa, este mai rentabil sa apelez la straini, din pacate.

Cati bani castig din asta? La mine e devreme pentru astfel de calcule, avand in vedere ca magazinasul meu virtual este inca “in scutece” :). Deci despre bani nu pot vorbi, dar pot vorbi despre satisfactia pe care mi-o da fiecare produs vandut si gandul ca cineva a ales sa cumpere de la mine, ca ceva i-a facut cu ochiul sa aleaga sapunul sau balsamul facut de mine…ca a ales sa dea bani pe ceva facut de mine. Nu s-au inventat cuvinte care sa descrie ce simt eu atunci, dar cu siguranta ma intelege orice artizan.
Amy " 

Dacă vă fac cu ochiul săpunelele de mai sus dați o fugă la  Amy pe blog si răsfățați-vă. Face si sapunuri pentru copii dacă sunteți interesate ;)

Stay tuned!

7 comentarii:

Herbine spunea...

Face face :)). De fapt a facut deja, e pe vineeee.
Multumesc mult pentru prezentare Alina. Nici nu ai idee cat de bine imi pica >:D<

Alina G. spunea...

Cu placere si la mai mare. Il pupam pe Purci XO

Luthelo spunea...

Sapunurile snt prea frumoase pt a fi vandute!!!! :P

Baghete fermecate spunea...

Doamne, dar arata a...prajituri , nu a sapun:-)))!!! Sigur dupa ce le faci nu le gusti? eu nu m-as abtine!!!Hai sa facem un schimb, eu iti tricotez ceva si tu imi faci niste sapunuri si astfel ne rasfatam amandoua de Craciun....

Alina G. spunea...

Asa fetelor!Cea mai echitabila forma de comert este trocul. Daca gasim pe cineva care produce lactate homemade si ceva verdeata schimbam intre noi pana ajungem sa platim doar intretinerea si atat :))

Herbine spunea...

@Luthelo...saru'mana :*
@Baghete fermecate...din ultimul chiar m-am abtinut sa nu musc, si cu greu am reusit :)). iar despre tricotat pentru sapun, de ce nu? :)
@Alina...:))vai ce fain ar fi :))

Baghete fermecate spunea...

Doamne, dar arata a...prajituri , nu a sapun:-)))!!! Sigur dupa ce le faci nu le gusti? eu nu m-as abtine!!!Hai sa facem un schimb, eu iti tricotez ceva si tu imi faci niste sapunuri si astfel ne rasfatam amandoua de Craciun....

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...