marți, noiembrie 16, 2010

WAHM day 3 - Poarta-ma in Sling.ro

Despre Diana Mateescu am auzit prima oara atunci cand am inceput sa caut un sling pentru a o purta pe Maria, pe vremea aceea bebe mic. Ea este printre primele, daca nu chiar prima, creatoare de purtatoare pentru bebelusi si copii din Romania. La vremea aceea avea doar blogul Poarta-ma care a fost pentru mine o resursa de informatii utile in materie de babywearing. Apoi a creat si site-ul Sling.ro  ce include si un forum de babywearing cu o sectiune dedicata mamelor care lucreaza acasa. Diana face parte din categoria veteranelor in materie de WAHM si ardeam de nerabdare sa citesc ceea ce va scrie despre afacerea ei. Am rugat-o sa scrie despre aspectele mai importante ale lucrului acasa si despre problemele cu care s-a confruntat de-a lungul timpului. Si iata ce a raspuns:

"Da, lucrez acasa. Adica fac ceea ce isi doreste fiecare mama: sunt aproape de puiul meu , il vad cum creste langa mine in fiecare zi. Si, bonusul cel mare, fac ceea ce imi place. Asta e partea aceea frumoasa si care face pe oricine sa viseze la lucratul acasa. O iei usor-usor, lucrurile merg de la sine, pasi facuti in ritmul tau care te duc sigur intr-un loc mai bun (adica mai departe de nesiguranta financiara) si, cel mai important, mereu aproape de copil.

Am inceput acum aproape 3 ani, facandu-mi singura primul sling pentru d. Apoi am facut pentru prietene. O data pentru ca imi placea foarte mult ideea de a il tine pe bebe aproape fara grija durerilor de spate, o data pentru ca mereu mi-a placut sa lucrez cu materiale. Cand prietenele s-au inmultit si nu am mai putut sa le fac pe toate cadouri, cu primii bani stransi am facut firma.

Inceputul a fost usor si frumos. Faceam ceva care imi placea mult, eram mereu disponibila pentru d, cresteam impreuna. Nu se punea problema banilor, era ceva ce faceam cu mare drag si ceva care completa minunat noua viata alaturi de puiul meu. Ma bucuram de fiecare om pe care il cunosteam, de mamici minunate care isi vad copiii la fel ca si mine ceea ce, sa fiu cinstita, nu e tocmai usor.

Usor-usor, cele 20 de minute in care lucram cu drag la un sling pentru o prietena la fel de draga s-au transformat in ore multe de lucru.  De fapt au ajuns week-end-uri pline si au continuat ca week-end-uri pline si nopti lungi, si, incet incet, au inceput sa-mi rapeasca fiecare moment in care d nu ma cerea. Doi ani mai tarziu au ajuns sa ocupe si parte din momentele in care d chiar ma vrea. Iar placerea de a lucra un sling a ajuns, la fel de usor-usor :), la corvoada unei noi perechi de inele, a unui mei-tai facut dupa gusturile altcuiva sau a unui wrap muult prea lung pentru a nu-ti lua campii cand il tivesti. Iar oameni...sa fim seriosi, cine mai are timp de oameni noi? :)

Am realizat brusc ca nu mai sunt deloc acea persoana organizata care le rezolva pe toate la timpul lor. A fost nevoie de mult timp pentru a imi reveni in noua formula, cu inca un copil – firma. Apoi a fost nevoie de alt timp pentru a realiza ca am nevoie, psihic, sa fac si ceva care chiar imi place. Asa ca m-am apucat de paturici. Si apoi am avut nevoie de alt timp pentru a ma organiza cu copilul, slingurile si paturicile.

Dupa cum se vede, totul se reduce, pentru mine, la timp. Si sunt sigura ca toate mamele stiu ce inseamna timpul atunci cand ai un copil: cea mai mare problema!

Daca as lua-o de la capat, as schimba cu siguranta cateva lucruri.
M-as interesa mult mai mult despre toate formele legale posibile pentru mamele care lucreaza acasa. Cel putin pentru primul an, sunt sigura ca nu am luat cea mai buna decizie iar pentru urmatorul am dubii la fel de mari. Dar ca sa iti poti face un calcul, sa vezi exact daca PFA-ul, microintreprinderea sau SRL te-ar ajuta cel mai mult, ai nevoie de asteptari realiste. Eu am avut asteptari destul de realiste (poate un pic sub), insa cu siguranta as fi avut nevoie de mai multe sfaturi sau, utopic, de timp pentru a rasfoi legislatia in vigoare.

Un alt factor pe care nu l-am considerat suficient de important a fost cel financiar. Mi-am dorit sa fac slinguri cat mai accesibile, pentru ca stiu ce inseamna sa incerci un produs nou, care nu e vandut in masa de mari companii cu zeci de reclame. Si la fel de bine stiu cat de bun e un sling la casa omului :). Privind in urma, insa, imi dau seama ca nu mi-am evaluat timpul corect. Acel timp departe de copilul cu care ma bucuram ca stau.

Stiam ca nu ma voi intoarce la slujba dupa ce d face doi ani dar nu mi-am imaginat ca asta va fi slujba mea, adica exact ce s-a intamplat intre timp. Partea buna e extrem de buna :) si merita macar incercata de orice mama. Partea mai putin buna e ca, de multe ori, in loc sa lucrez acasa, iau copilul cu mine la birou. Si, din punctul asta de vedere, mi se pare ca e infinit mai greu sa lucrezi acasa. E nevoie de o organizare serioasa, rar exista week-enduri libere, la fel si noptile pline.

Daca ar fi sa dau un sfat, as spune ca atunci cand incepi sa lucrezi acasa trebuie sa-ti amintesti ca nu exista superwomen. Ca ai nevoie si de nopti si de week-end-uri iar aici intervine iar partea organizatorica la care orice mama care lucreaza acasa trebuie sa  fie foarte atenta. La fel si partea finanicara. Chiar daca poti sa lucrezi la calculator cu copilul agatat de san, sau poti sa faci ceva cat el doarme, acel timp e folosit pentru afacere si el trebuie rasplatit ca atare."




 Pot sa adaug la cele spuse mai sus de Diana cateva lucruri pe care ea nu le spune din modestie si anume ca: materialele pe care le foloseste pentru purtatoare sunt in mare parte fabricate in Romania si sunt rezultatul unei munci asidue pe care a depus-o in acest sens; ca fiecare sling sau wrap sau pouch cusut de ea contine o farama de dragoste; dragoste de copii, de frumos. Nu o cunosc pe Diana personal. Tot ceea ce stiu despre ea am citit in postarile ei. Insa cred ca ceea ce iese din mainile ei o prezinta mai bine decat orice descriere pompoasa.


6 comentarii:

adandala spunea...

Am cumparat si eu un sling de la Diana.Imi aduc aminte cu cata nerabdare am deschis cutia si cu cata placere am observat ca acorda atentie unor detalii cum ar fi ambalajul si instructiunile cat mai detaliate,ceea ce denota respect pentru clienti.Si mi-a placut foarte mult cand am citit "Fabricat in Romania".Bravo Diana!

Alina G. spunea...

Ma bucur cand aud ca inca mai suntem mandri de produsele Fabricate in Romania. Daca ar fi mai multi producatori romani de incredere cred ca si economia noastra are o speranta. Nu putem doar consuma trebuie sa si producem

Luthelo spunea...

Si oe mana meaa ajuns un sling de-al Dianei. Mie personal nu mi se potrivesc insa va pot sopune ca materialul e super moale si usor :)

Apoi pt ca mi-a placut atat de mult, am mers la un croitor si l-am transormat extrem de simplu in pouch :)

Herbine spunea...

Primul nostru sling a fost un sling "Poarta-ma". Mami fiind mai cu mot si dornica de invatat legaturi a trecut la wrap, asa ca slingul a ramas iubirea lui tati :) (aviz taticilor :P).
Ne plac culorile , tesaturile...ne place Diana si tot ce face.
Spor la treaba in continuare
Amy si Purci ;)

adandala spunea...

Am cumparat si eu un sling de la Diana.Imi aduc aminte cu cata nerabdare am deschis cutia si cu cata placere am observat ca acorda atentie unor detalii cum ar fi ambalajul si instructiunile cat mai detaliate,ceea ce denota respect pentru clienti.Si mi-a placut foarte mult cand am citit "Fabricat in Romania".Bravo Diana!

Luthelo spunea...

Si oe mana meaa ajuns un sling de-al Dianei. Mie personal nu mi se potrivesc insa va pot sopune ca materialul e super moale si usor :)

Apoi pt ca mi-a placut atat de mult, am mers la un croitor si l-am transormat extrem de simplu in pouch :)

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...