miercuri, ianuarie 12, 2011

Cand pleci dupa vin si te intorci fara bagaje

Bine v-am regasit dragii mei. A fost o vacanta lunga anul acesta pentru noi. Cea mai lunga de pana acum cred. Am fost plecati 16 zile pentru care m-am pregatit in prealabil doua luni si tot nu a fost de ajuns :)) Portugalia e mult mai departe decat imi imaginam eu. Chiar si cu avionul. Dar sa incepem cu aspectele practice:

Ce am facut si nu as mai face intr-o calatorie mai lunga:

- am uitat Manduca acasa, lucru de neiertat unu pentru ca era imprumutata de la o prietena care poate ar fi avut nevoie deci am privat-o si pe ea degeaba, doi pentru ca un copil de doi ani jumatate oboseste si trebuie carat in brate ceea ce este destul de neplacut daca ai de facut un drum lung (tati saracul stie cel mai bine...). Deci data viitoare fara purtator nu mai plec.

- i-am pus Mariei scutec pe timpul calatoriei cu avionul, desi cere la baie, de frica sa nu faca pe ea in avion. La zborurile anterioare cu ea mai patisem accidente asa ca am hotarat sa evitam. Numai ca Maria s-a oparit destul de tare pentru ca nu mai era obisnuita sa poarte scutec atata timp. Asadar subiectul scutec este incheiat definitiv.

- m-am incaltat cu cizme lungi pentru calatoria cu avionul, chestie nesuferita pentru ca la Barcelona m-au pus sa ma descalt de doua ori si se facuse ditamai coada in spatele meu pana m-am descaltat :)) Deci raman la adidasi ca pana acum

- am abuzat de servetelele umede antibacteriene si am facut amandoua o mare iritatie pe maini de care am scapat destul de greu. Data viitoare o sa pun apa cu sapun  intr-o sticluta cu pulverizator si gata.

- nu mi-am luat in bagajul de mana schimburi si deodorant/ periuta de dinti. Nu mi-am imaginat ca vom sta sapte ore la Barcelona unde trebuia sa facem doar escala (anulasera zborul catre Porto) apoi ne-au trimis la Lisabona unde nu ne-am mai gasit bagajele, deci am ramas fara nimic la noi dupa 24 ore de calatorie. Norocul a fost ca nu stateam la hotel ci la niste prieteni asa ca am avut cine sa ne procure schimburi si obiecte de igiena. Daca am fi avut rezervare la hotel? Asadar de acum incolo un bagaj de mana va fi dedicat schimburilor si trusei de igiena gen tiganul cu cortul ca oricum suntem globetrotteri si noi si copilul carat peste tot. Macar sa fim prevazatori.

- am tras apa la wc ul din avion de fata cu Maria (sa nu radeti, luati aminte) care s-a speriat asa de tare de zgomotul acela ca nu a mai vrut sa faca pipi in toaleta avionului de atunci. Chestie nasoala momentan iremediabila. Sper sa uite.

Ce mi-a fost foarte util din continutul bagajului:

- lapte, iaurtele, fructe si alte chestii ( o gramada) puse in bagajul de mana in pofida avertismentelor tatalui de zana, cum ca mi le vor confisca pe toate la aeroport. Ei bine nu mi le-au confiscat, cei care calatoresc impreuna cu un copil au dreptul sa treaca la vama o cantitate mai mare de lichide decat in cazul in care ar fi singuri. La Barcelona m-au pus sa gust de fata cu ei din sticlele desfacute si atat. Mi-au fost foarte folositoare cele trei sticle de chefir :)) cat am fost blocati pe aeroport la Barca. Desi fiica-mii i-a venit inima la loc numai cand i-am pus in fata o mare farfurie de spaghete aburinde :))

- servetelele umede si uscate  in cantitati industriale au fost super utile.

- schimburile luate pentru Maria s-au dovedit a fi utile cand micuta s-a simtit rau si a regurgitat  si in acelasi caz s-au dovedit a fi foarte utile pungile cu zip de la vileda in care am reusit sa sigilez tot fara sa putim tot restul drumului si fara sa arunc hainele :)
- tot la capitolul asta au fost practice pentru pachetele de biscuiti desfacute si neterminate etc





Si la chestii de geek mommy as adauga :

- filmulete de desene animate descarcate pe telefon care m-au salvat in momentele in care nu mai stiam cum sa distrez copilul nervos si obosit


- aplicatia Ovi Maps care m-a ajutat sa ma plimb prin Porto ca si cum as fi la mine acasa


In alta ordine de idei trebuie sa recunosc faptul ca mi-am subestimat serios copilul. Desi am calatorit mult cu ea de cand s-a nascut, de vacanta asta imi era teama pentru ca zborurile erau mai lungi decat de obicei si aveam de facut si escala. Credeam ca nu o sa reziste sau nu o sa facem fata noi. Ei bine pentru nu stiu a cata oara Maria ne-a demonstrat ca ne inselam: a fost cuminte si intelegatoare, chiar si cand era obosita rupta si a dormit pe bagaje, a fost calma chiar si pe zborul catre Lisabona care a constat in doua ore de turbulente continue in care noi credeam ca ne prabusim :))



De pe la ei ce sa va povestesc.... aeroportul din Barcelona m-a lasat fara cuvinte in termeni de eficienta, curatenie si frumusete. 


Toaletele sunt sclipitoare, cele pentru copii au spatii pentru alaptare si odihna pentru mama si copil, chiar si scaunele de masa si incalzitoare pentru biberoane. La terminale sunt amenajate spatii de joaca cu topogan si jocuri. Gasesti la restaurante meniuri pentru copii cu supa, branzica, paste si fructe. Fiica-mea cred ca era deja plina ca le mancase toate cutiutele cu gem alora de la Tarom :))

Ce m-a impresionat in Porto au fost in mod sigur mijloacele de transport. Au conexiuni pentru orice, sunt curate, punctuale si la erogatoarele de biletele erau asistenti care sa te ajute sa iti reincarci cartela de calatorie.


Desi am auzit ca nu este tocmai un oras sigur si nici curat noi nu am avut nici un fel de probleme si nici mizerie nu am vazut. Preturile sunt rezonabile chiar si in zonele turistice numai ca orasul pare un pic trist si parasit.
















Am gustat vinul de Porto care si-a confirmat renumele si bineinteles am mancat muuult peste dar va recomand sa evitati retele locale si sa il cereti preparat simplu la grill altfel va alegeti cu un peste in saramura sau prajit zdravan si cu un sos picant :)

Din bagajele ratacite am recuperat doar doua deci pentru inceput, in 2011 imi doresc sa imi recuperez bagajul :))


Nu aveam de gand sa scriu un jurnal de calatoriii asa ca o sa ma opresc aici urandu-va tuturor un 2011 asa cum vi-l doriti!

9 comentarii:

Beatrice spunea...

Bine ai revenit.Foarte faina calatoria ta,exceptand neplacerile.Sa ai un an plin de tot ce-ti doresti.Pupici.

g.cojocaru spunea...

Bine ati revenit! :) Sper din suflet sa reusiti sa recuperati bagajul, cu toate ca dupa atata timp sansele sunt mult mai slabe. Nu vreau sa iti "ucid" sperantele, insa sunt si eu patita si am observat ca daca trece saptamana sansele de recuperare a bagajului scad drastic. :( ... sa te interesezi cum iti poti recupera din paguba, ca stiu ca dau ceva dupa o anumita perioada.

Pozele sunt superbe! Sa va fie de bine. ;)

Alina G. spunea...

@Bea - Multumim de urari.Asemenea si voua!
@ Gabi e prima oara cand patim asta cu bagajele, din fericire doua din trei ni le-au recuperat in primele zile, a treia inca nu. Ei ma tin la curent, mi au trimis si mail sa ma intrebe continutul.In cazul in care nu-l gasesc am inteles ca asigurarea de calatorie acopera pana la 500 euro valoarea bagajului asa ca o sa ma interesez cum functioneaza daca vreau banii. Inca mai sper pentru ca aveam lucruri la care tineam in bagajul acela :( Multumim de urari!

Luthelo spunea...

Draga mea, a fost destulde aiurea fara tine! Declar public: lumea virtuala nu e la fel fara tine <3

Cristina spunea...

wow! da, peripetii... pupam pitica pentru ca v-a demonstrat (ca si a mea!) ca are resurse de rabdare si bunatate simpla inepuizabile. Si... Bine ati revenit, missed you!

Alina G. spunea...

Multumesc fetelor!You make me blush :")

Ralu' spunea...

Mi s-a facut un dor de Porto... :(( Tare am fi vrut sa ajungem in Portugalia, insa pretul biletelor e, pentru moment cel putin, mult prea mare :((

Alina G. spunea...

Da Ralu pretul biletelor este exorbitant.Noi am avut noroc mare ca ni le-au platit cei de la echipa ca altfel nu stiu daca apucam sa ajungem pe acolo :))Cand am fost sa iau biletele de la Tarom si am vazut cat au costat m-am uitat sa controlez daca-s biletele noastre :))

Alina G. spunea...

Da Ralu pretul biletelor este exorbitant.Noi am avut noroc mare ca ni le-au platit cei de la echipa ca altfel nu stiu daca apucam sa ajungem pe acolo :))Cand am fost sa iau biletele de la Tarom si am vazut cat au costat m-am uitat sa controlez daca-s biletele noastre :))

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...