miercuri, mai 25, 2011

Protectia solara pentru copii: comercial VS bio

 Vine vara si constat ca noi "mamele de pe net" suntem brusc intr-o cautare asidua de informatii despre lotiuni si creme de protectie solara. Cum anul trecut am fost la mare iarna si la munte vara si nu prea mi-a pasat de lotiune, ca la munte stam in livada ca sa zic asa, insa anul acesta mergem si noi la mare vara ca orice cetatean onest, m-am gandit sa ma documentez mai bine.
Am cautat creme si ingredientele aferente de mi s-au dilatat pupilele de tot si sufletul meu de mama instabila inca se mai framanta, intre "protectia garantata" a cremelor comerciale dar cu posibile efecte secundare, unele chiar nasoale, si "protectia netestata pe copii" (ca n-am gasit recenzii concludente) a cremelor bio.
Intre timp m-am hotarat sa impart si cu voi informatiile adunate si sa decideti voi inseva ce veti alege:


Lotiuni comerciale:


Bubchen - lotiune solara SPF 50 

 
 Costa 44 ron 150 ml

Ingrediente nocive:
Alcohol denat
Disodium EDTA
Sodium Hydroxide
Benzyl Alcohol

Sanosan crema protectie solara SPF 50+

Costa 27 ron , 75 ml    Ingrediente nocive:Glyceryl Stearate SE,Butylene Glycol, Tetrasodium EDTA ,Sodium Hydroxide

Uriage lotiune solara pentru copii SPF50

Costa 64 ron , 100ml   -  Ingrediente nocive: Acid benzoic ,Tetrasodium EDTA ,Sodium Hydroxide

Nivea Sun Kids SPF 50

Costa 35 ron , 200ml  -  Ingrediente nocive: Alcohol denat,MyristilMyristate,StearylAlcohol,PEG crosspolymer, Trisodium EDTA, Methylparaben, Ethylparaben, Benzyl alcohol, Cynnamil alcohol

Avene spray solar pentru copii SPF 50

Costa 73 ron, 200ml   -  Ingrediente nocive: Stearyl alcohol, Disodium edta



Acesta in formula spray este ceva mai curatat pentru ca, fiind etans, au pus mai putini conservanti. Insa este explozibil si daunator stratului de ozon.


Mustela - Crema minerala pentru piele intoleranta SPF 50+

Costa 80 ron , 50ml

Ingrediente nocive:

Ethylhexyl Palmitate
Stearic Acid

 Ethylparaben



La Roche Posay Anthelios  crema colorata pentru copii SPF 50+

Costa 50 ron, 50 ml  -  Ingrediente nocive:
Alcohol Denat
 Triethanol amine


  


Eucerin Kids  lotiune solara SPF 50

Costa 63 ron, 200 ml
Ingrediente nocive:
Alcohol Denat
methylparaben
Ethylparaben
Trysodium EDTA 

Later edit: la cererea unor cititoare mai adaug cateva produse:

Emulsie Protectoate cu SPF 30 pentru copii GEROVITAL SUN 150ml

Costa 30 ron , 150ml
Ingrediente nocive:
Methylene Bis-Benzotrazolyl Tetramethylbutylphenol
C12-15 Alkyl Benzoate
Butyl Methoxydibenzoylmethane
Cetearyl Alcohol
Hydroxyethyl Acrylate/Sodium Acryloyldimethyl Taurate Copolymer
 Phenetyl Alcohol
PPG-2 Methyl Ether
Sodium Benzoate
BHA
EDTA


Klorane Lotiune solara cu extract de galbenele SPF 50+

(in oferta la farmaciile Sensi Blu din 02.06-26.06 la 45 ron)

 

Costa 46 ron , 75ml

Prin amabilitatea Laurei Frunza am primit lista de ingrediente si dupa ce am puricat-o bine se pare ca aceasta lotiune are cele mai putine toxine avand un scor mediu de risc 2

Ingrediente nocive:

Benzoic Acid
Isodecyl neopentanoate




Acestea fiind spuse despre categoria toxica trecem la cea bio. Si acolo am avut ceva dezamagiri citind compozitia pentru ca unele nu sunt asa bio cum se lauda. Am redus categoria la doua produse. Daca cititi articolul si cunoasteti un produs din categoria natural va rog sa imi scrieti pe mail si il voi adauga dupa un control prealabil.

Crema protectie solara minerala bio bebe si copii SPF 45-Eco Cosmetics

Costa 70,9 ron , 50ml
Ingrediente: Aqua, Glycine Soja Oil*(ulei din soia), Titanium Dioxide, Caprylic/Capric Triglyceride, Polyglyceryl-3 Ricionoleate, Glyceryl Oleate, Butyrospermum Parkii Butter*(unt de shea), Glycerin, Punica Granatum Extract *(extract de rodie), Hippophae Rhamnoides Extract*(extract de catina alba), Olea Europaea Leaf Extract*(extract din frunze de maslin), Olea Europaea Oil*(ulei de masline), Simmondsia Chinensis Oil*(ulei de jojoba), Oenothera Biennis Extract*(extract de luminita), Hippophae Rhamnoides Oil*(ulei de catina alba), Oriza Sativa Bran Oil (ulei din tarate de orez), Glycyrrhiza Glabra Extract (extract de lemn dulce), Mica, Tocopherol (vit. E), Macadamia Ternifolia Oil (ulei din nuci de Macadamia), Parfum(din uleiuri esentiale naturale). *agricultura organica

Lotiune copii BIO protectie solara levantica SPF25 , GREEN PEOPLE

Costa 75 ron 150ml

Ingrediente: aloe vera *, ulei de masline *, ulei de palmier *, ulei de floarea soarelui *,
metoxicinnamate isoamil (filtru UV din acizi esterici de scortisoara), infuzie de flori de soc *, glucozida cetearil, dioxid de titan (filtru UV mineral), stearat gliceril, ceara de albine *, ulei de avocado *,ulei de levantica *, extract de floare de colt, rasina de mir, rozmarin, fenoxietanol, etilexilgliceril, acid citric, lianool


Later edit: "Cere si ti se va da" asa ca am dat anunt in lista de fb in cautare de filtre solare bio pentru copii si Olivia mi-a aratat un  produs nou care acum este in oferta pana la 31 mai. Astept si alte propuneri.


Lotiune protectie solara pentru copii SPF 35


Costa 73 ron , 150ml

Ingrediente: Aqua (Water), Glycerin, C12-15 Alkyl Benzoate, Titanium dioxide, Olea Europaea (Olive) Fruit oil*, Alumina, Polyhydroxystearic Acid, Sodium Levulinate, Tocopheryl Acetate, Panthenol, Tocopherol, P-Anisic Acid, Calendula Officinalis Flower Extract*, Sodium Dehydroacetate, Bisabolol, Sodium carboxymethyl betaglucan, Sodium Phytate, Origanum Dictamnus (leaf) Extract*, Aloe Barbadensis (Leaf juice) Extract*, Maltodextrin, Parfum (Fragrance)



DR. TAFFI Lapte de fata si corp SPF 50+

La adresa aceste lotiuni am primit urmatorul comentariu:

alice spunea...
buna,

acum cateva saptamani cautam csi eu crema de protectie solara si la recomandarea farmacistei tindeam sa iau La Roche Possay insa am zis sa imi dau ragaz pentru un search. Iata ca am gasit aceasta postare care a picat numai bine :) Drept urmare am concluzionat ca mai bine o crema naturala cu o expunere controlata la soare asa ca am luat crema de la Dr Taffi. Ieri mi-a venit produsul (89 lei) si am fost surprinsa sa vad lista ingredientelor. Lista postata de mai sus este cea \scurta\ cu ingredientele 'principale' naturtale insa este o lista de 3 ori mai mare cu niste denumiri gen 'cetearyl alcohol, ethylhexyl methoxydibenzoylmethane, aluminium hydroxide' si multe altele care nu suna deloooc bine. Acum nu stiu ce sa fac..daca sa o folosesc..exact cum se spuneam mai sus marketingul si-a facut treaba si de data aceasta. In plus, flaconul este cam mic, are trei sferturi cxrema in el si nu cred ca ajunge mai mult de o saptamana. In consecinta, aproape 100 lei pe saptamana pe o crema presupusa bio si naturala dar cu lista interminabila de ingrediente cu denumiri chimice imi pare o mare pacaleala. daca stioam asta imi cvumparam ingredientele respective naturtale si o faceam acasa...

 Astept sa primesc lista de ingrediente de la alice, deci pana atunci pun un semn al intrebarii inaintea acestei lotiuni.


Costa 61 ron , 100ml Ingrediente: aloe; camomille; mallow; elicrisum; oils of: wheat germ, rice, vegetable squalene, argan, andiroba; shea butter; vitamins; orizanolo; betaglucane.






Exista si hainute cu protectie UV pentru copii. De obicei se gasesc in magazinele de articole sportive. La noi am inteles ca s-ar gasi la TCM. Eu am cumparat doua seturi anul acesta pentru Maria si o sa va spun cum au fost cand ne intoarcem de la mare.

 Aici gasiti lista ingredientelor in functie de produs: CosDNA 

Aici gasiti clasificarea EWG a lotiunilor solare: EWG - sunscreens

Informatii despre filtrele solare biodegradabile AICI

Acestea fiind spuse parerea mea personala este ca: prefer sa folosesc o crema naturala si sa o protejez pe micuta de razele solare prin expunere redusa, hainute subtiri dar mai lungute, umbrela, orar de plaja scurt, decat sa ii aplic pe piele toata lista aia de toxine mai sus mentionate.
Va urez decizie usoara si inteleapta!

42 comentarii:

Raluca spunea...

Super articolul! Si noi suntem cu naturale si cu protectie prin "umbra" :D. Cand e pericol mai mare folosim din categoria bio crema badger.

Laurita mommy, wife, woman :) spunea...

felicitari pt articol Alina....eu o astept pe cea de la soap mill pt pitic

Cristina+Alexia spunea...

Alina, exact asta ma framanta si pe mine. Am primit tot felul de raspunsuri, dar tot nu m-am lamurit. Nu am gasit pe lista ta produsele Klorane sau Gerovital, care mi-au fost recomandate pe blogul meu de mamici care le-au folosit.

CriticoMamica spunea...

Cristina am adaugat astazi in lista de mai sus si lotiunea de la Gerovital. Pt Klorane inca nu am gasit ingredientele. Mai caut. Nu iti recomand Gerovitalul. Bleah.

CriticoMamica spunea...

Multumesc Laura. Mi-ar fi placut sa mentionez si crema celor de la Soap Mill in categoria naturale insa nu au spf, iar compozitia din cunostintele mele pare sa nu ofere protectie pentru plaja la copii. Cred. Astept sa citesc recenzia ta.

CriticoMamica spunea...

Buna Raluca, multumesc :) Am citit si eu compozitia lotiunii de soare de la Badger insa nu mi s-a parut deloc ok faptul ca are in compozitie uleiuri esntiale citrice care stiu ca sunt fototoxice.

Raluca D spunea...

Vad ca la americani nu are aceleasi ingrediente: http://www.badgerbalm.com/p-372-spf-30-for-face-body.aspx . Si ceea ce ramane mi se pare sunscreenul ideal, pentru ca pe langa filtrul fizic (oxidul de zinc), are doar unturi si uleiuri naturale. Astealalte creme bio, fiind pe baza de apa, contin emulgatori si conservanti. Chiar daca sunt din cei acceptati de industria bio, sunt totusi produse chimice.

Alina Grigore spunea...

Da, sunt de acord cu tine: cel fara uleiuri esentiale este filtrul solar bio ideal. Dar eu l as recomanda numai pentru adulti cu ten tip 2 si 3 . Nu cred ca pentru copii e suficient fara alte tipuri de protectie gen hainute, umbrela.

Roxana Mucenic spunea...

Aubrey , lotiune naturala pentru protectie solara SPF 30+, 120 ml,69 lei. contine ingrediente organice si este considerata printre cele mai sigure lotiuni solare in 2011 (loc 3) de catre EWG. Uite aici toate detaliile: http://www.biobeauty.ro/products/460-protectie_solara_organica/2891-lotiune_naturala_de_plaja_pentru_copii_si_piele_sensibila_spf_30_aubrey_organics.mbs

Cristina Marin spunea...

Hello, Si noi tot crema de la Badger folosim. Eu sunt incantata de ea si imi pare eficienta.
Numai sper ca acest oxid de zinc sa fie safe ca am citit si despre el o multime de ciudatenii.

Mai avem si de la Soap Mill, dar aceasta trebuie tinuta in frigider si nu pot sa o iau cu mine in parc sau in vacanta.

andreea boacara spunea...

Buna,
Foarte foarte util articolul. Eu am folosit anul trecut putina Nivea, dar nu prea stiam eu cum e cu substantele astea nocive. Asa ca multumim frumos.
Off topic, daca nu te superi, te invit la un concurs cu ocazia zilei copilului. Premiu: carti cu Sarah Kay.

CriticoMamica spunea...

Roxana crema de mai sus are o compozitie buna, sunt de acord cu tine, dar nu sunt de acord cu tine, insa cetearyl alcohol intr o crema bio mi se pare cam nasol. Are potential alergen mare si e foarte iritant. te rog sa nu mai postezi link catre magazinul tau pentru ca iti voi sterge comentariul.

CriticoMamica spunea...

Roxana crema de mai sus are o compozitie buna, sunt de acord cu tine, dar nu sunt de acord cu tine, insa cetearyl alcohol intr o crema bio mi se pare cam nasol. Are potential alergen mare si e foarte iritant. te rog sa nu mai postezi link catre magazinul tau pentru ca iti voi sterge comentariul.

CriticoMamica spunea...

Multumim pentru complimente si invitatie.

CriticoMamica spunea...

Despre oxidul de zinc stiu ce stiu si despre dioxidul de titaniu: sunt acceptate ca si filtre solare fizice de catre certificantii bio. Exista ceva discutii deja pe marginea lor insa nimic concret pana acum.

Laura Frunza spunea...

Alina, am eu Klorane, o sa ma uit acasa pe ea sa copiez ingredientele, n-am apucat sa arunc tubul. L-am verificat acum cateva zile si, fiind deschis de anul trecut, am zis sa-l arunc ca are pe el semnuletul acela cu capacelul si cifra 12.
Pe cea de la Soap Mill o am si eu dar nu sunt multumita de ea - in primul rand pt ca trebuie tinuta in frigider si nu poti s-o iei cu tine si in al doilea rand se aplica foarte greu. Pai imi scapa Eliza din mana si trebuie sa fug dupa ea pana inmoi eu crema... Si-asa nu-i place s-o dau cu nimic. Eu de Klorane am fost multumita si am inteles ca de cateva luni au scos produsele lor in variante fara parabeni. Nu stiu daca si crema anti-solara o fi facand parte din cele re-editate, o sa ma uit in farmacie.

Bianca spunea...

Unde ai gasit crema Lotiune copii BIO protectie solara levantica SPF25 , GREEN PEOPLE la acel pret? Eu online numai la 91 de lei am vazut-o si as vrea sa o cumpar. Mersic, Bianca

CriticoMamica spunea...

O suuper draga Laura ar fi minunat! Multumesc mult de tot! In privinta cremei Soap Mill asa sunt cremele astea 100% naturale se topesc mai greu si au conditii de conservare deosebite necontinand conservanti.

Bianca Iordan spunea...

Raluca, da-mi voie sa te contrazic : "Astealalte creme bio", sau cel putin una dintre ele pe care o cunosc like the back of my hand din motive obiective, desi contine apa nu contine emulgatori sau conservanti chimici aprobati de industria bio - ci este 100% naturala, de la emulgatori si pana la ultimul conservant provenit din uleiuri esentiale :)

CriticoMamica spunea...

Aici am gasit Bianca: http://www.biomania.ro/lotiune-protectie-solara-spf25-84-bio.html
Insa scrie disponibila pe comanda deci astepti un pic mai mult.

Miriam spunea...

Si noi avem lotiune de la Green People, am luat-o din magazinul bio de aici din Cluj dar din pacate nu mai am pretul pe ea.

Cristina Ologeanu spunea...

din pacate, nu am gasit klorane in cele 4 farmacii de langa mine, asa ca am luat avene, caci eram pe drum spre picnic...

Silvia spunea...

http://www.biolinea.ro/produse-plaja-copii/456-lotiune-copii-bio-protectie-solara-levantica-spf25-green-people-.html aici am gasit crema la 74 ron.

Raluca D spunea...

Bianca, despre ce crema e vorba? Eu asa stiam, cremele pe baza de unt/ulei se amesteca bine. Cele care contin si apa, normal ca au nevoie de anumite substante ca sa se amestece apa cu uleiul. Mai multe aici: http://sideris.ro/blog/frumusete-bio-organica/cosmetice-bio-organice-frumusete-bio-organica/crema-sau-balsam/ . Alina, te rog sterge linkul daca nu e voie :D.

Laura Frunza spunea...

Alina, am mai gasit si asta azi: http://www.bio-cosmetics.ro/bio-cosmetics/eshop/14-1-Producatori-Game/98-3-PROTECTIE-SOLARA/5/545-DR-TAFFI-Lapte-de-fata-si-corp-SPF-50

CriticoMamica spunea...

Merci Laura, o sa il introduc in lista, compozitia este buna si curata insa ma indoiesc de SPF ul 50. Nu are nici macar un filtru fizic gen oxid de zinc.

Ioana spunea...

Noi am inceput sa folosim unt de shea bio - este cea mai naturala solutie de protectie solara. Untul shea are in mod natural un factor de protectie solara 5-6. E adevarat ca este destul de mic, dar noi avem pielea destul de inchisa la culoare. Beneficiile sunt insa ca nu contine nimic chimic, este relativ ieftin (in comparatie cu cremele speciale) si poate fi folosit si drept crema pentru fundulet, pentru masaj, pentru fata si pentru par - ultimele doua la mami, nu la pici :)

Trandafira spunea...

Eu nu am avut nicodata atata rabdare incat sa citesc toate etichetele :) Astfel incat am recurs la alta varianta. In perioadele de vara avem cel putin 250 ml de suc proaspat stors de fructe sau legume [de obicei dimineata], multa apa pentru hidratare si dam cu uleiuri naturale. Noi ne raportam la ce scrie dna doctor aici [nu stiu daca e ok sa postez linkul, dar sper ca nu va suparati]:
http://www.homeopatie-soescu.ro/pielea.html

Trandafira spunea...

Iacata o alta perspectiva despre protectia solara:
http://alexcreste.blogspot.com/2010/06/despre-protectia-solara.html

Alina, ce zici de Badger? Crezi ca poti sa faci o analiza si pentru aceasta crema? Mercic frumos si zi cu soare :)

Trandafira spunea...

Am gasit ingredientele si par ok. Ce parere aveti?
http://www.badgerbalm.com/p-372-spf-30-lightly-scented-sunscreen.aspx

A. G. spunea...

Buna Trandafira, sa o luam in ordine:
-sunt de acord cu sfaturile doamnei homeopat dar nu cred ca sunt suficiente, mai ales pentru copii;
- e bun articolul Ralucai (blogul Alex creste si este o alta optiune foarte valida pentru protectia solara)
- despre lotiunea Badger, cum spuneam in comentariile de mai sus (discutia cu Raluca Donciu -autoarea blogului Alex creste :) Badger este o lotiune buna, valida insa la noi gasisem doar cea cu ue citric in compozitie si acestea sunt fototoxice (reactioneaza la uv). Daca gasesti lotiunea Badger cu compozitia aceea din link ul tau, mi se pare foarte buna. Aproape homemade :)

alice spunea...

buna,

acum cateva saptamani cautam csi eu crema de protectie solara si la recomandarea farmacistei tindeam sa iau La Roche Possay insa am zis sa imi dau ragaz pentru un search. Iata ca am gasit aceasta postare care a picat numai bine :) Drept urmare am concluzionat ca mai bine o crema naturala cu o expunere controlata la soare asa ca am luat crema de la Dr Taffi. Ieri mi-a venit produsul (89 lei) si am fost surprinsa sa vad lista ingredientelor. Lista postata de mai sus este cea \scurta\ cu ingredientele 'principale' naturtale insa este o lista de 3 ori mai mare cu niste denumiri gen 'cetearyl alcohol, ethylhexyl methoxydibenzoylmethane, aluminium hydroxide' si multe altele care nu suna deloooc bine. Acum nu stiu ce sa fac..daca sa o folosesc..exact cum se spuneam mai sus marketingul si-a facut treaba si de data aceasta. In plus, flaconul este cam mic, are trei sferturi cxrema in el si nu cred ca ajunge mai mult de o saptamana. In consecinta, aproape 100 lei pe saptamana pe o crema presupusa bio si naturala dar cu lista interminabila de ingrediente cu denumiri chimice imi pare o mare pacaleala. daca stioam asta imi cvumparam ingredientele respective naturtale si o faceam acasa...

A. G. spunea...

Buna Alice, multumesc mult pentru completare. Mi se pare ca si au facut publicitate inselatoare cei care vand lotiunea DR Taffi in cazul in care lista ingredientelor prezentata pe site nu este completa. Ai fi atat de draguta te rog sa imi scrii lista completa ca sa pot controla celelalte elemente? Exista uneori ingrediente naturale sau foarte acceptabile cu nume ciudate ca vit e de ex (tocopherol)In cazul in care restul ingredientelor nu sunt ok voi face o completare usturatoare la produsul Dr Taffi iar tu esti perfect indreptatita sa ceri un ramburs comerciantului care nu a expus lista completa si a vandut produsul ca fiind natural.

Renate spunea...

Buna,

Am gasit crema asta, dau si lista de ingrediente. Cum ti se pare?

http://www.biomonde.ro/cosmetice-bio-corp/protectie-solara-bio/crema-de-protectie-solara-bio-fps-30-100ml

Ingrediente: Ribes nigrum flower water*, Titanium dioxyde, Aluminium hydroxide, Stearic acid, Caprylic / capric triglycerides, Polyglyceryl-2 dipolyhydroxystearate, Polyglyceryl-3 diisostearate, Zinc oxide, Coco caprylate caprate, Cocos nucifera oil*, Alcohol, Glycerin, Butyrospermum parkii*, Mauritia flexuosa fruit oil*, Helianthus annuus seed oil*, Sodium chloride, Tocopherol.

Am incercat sa caut ingredientele in cosmeticdatabase, dar nu le-am gasit pe toate...

A. G. spunea...

Buna Renate,
in primul rand denumirea "bio" este deja super inflationata si prost folosita, aceasta crema nu este bio doar pentru ca unele ingrediente vegetale provin din culturi bio.
In al doilea rand vazand "aluminium hydroxide" ca al treilea ingredient in lista dupa "titanium hydroxide" ma duc cu gandul la intoxicatia cu metale :)) In ordinea din eticheta ingredientele sunt scrise descrescator luand in considerare procentul din continut. Si anume: de la cel care primeaza ca si procent pana la cel care este in cea mai mica (,) cantitate. Deci cele doua metale sunt in masura de minim 20% din compozitie dupa calculele mele aproximative, ar putea fi mai mult sau mai putin,(sper ca se vor hotari odata sa legifereze chestia asta cu procentele unei substante din lista de ingrediente.

Aluminiul este "natural" pentru ca face parte din natura ca multe alte elemente insa corpul nostru nu este construit pentru a face fata unei asemenea "bombardari" cu metale din toate partile. Un studiu despre aluminiu aici: http://www.world-aluminium.org/cache/fl0000237.pdf

Sunt extrem de multe cosmetice care contin aluminiu si alte metale plus aerul respirat zilnic si obiectele cu care intram in contact deci, la sfarsitul zilei, facand o suma ne supraincarcam rinichii, plamanii, bila, etc.

Parerea mea personala: evit metalele din cosmetice, mai ales la copii unde organele de filtrare sunt inca imature.

Sanatate multa si o vara frumoasa.

Renate spunea...

Multumesc din suflet pentru raspunsul rapid !!! :) Nu stiam ca ordinea ingredientelor sunt in functie de proportia lor in produs, bine de stiut!

Am cautat Badger spf 30 dar nu am gasit decat cu uleiul citric si am citit ce ai scris mai sus intr-un comentariu. Varianta fara nu am gasit.

Cred ca imi voi face aceasta crema http://www.elemental.ro/blog/crema-protectie-solara.html
Am ajuns la ea din ultimul articol al Ralucai, despre protectia solara.
Problema cea mai mare e masurarea cantitatilor fara un cantar de precizie, dar o scot cumva la capat.

O vara minunata si bineinteles, sanatate! :)

A. G. spunea...

Eu pentru vara asta am facut lotiune de plaja asa: 200 ml ulei de germeni de grau+50 gr unt de cacao nefiltrat+ 10 picaturi extract uleios de catina. Se comporta minunat (l-am testat deja la plaja) si daca respecti orele de expunere pentru copii (8-10.30 si 17.30-20)e ok. Pentru soare puternic as adauga un filtru/bariera gen oxid de zinc cam 5 gr as spune.

Renate spunea...

Multumesc din nou :)

Cred ca imi voi face o lotiune fara oxid de zinc si o parte din ea o prepar si cu oxid de zinc pentru copilas, sa o am la nevoie. Pielea mea nu necesita protectii, de regula nu ma ard, am pigmentul mai inchis.
Imi doresc totusi o protectie solara pentru fata, unde nu vreau sa ma mai bronzez asa de tare... si nu stau la soare, doar de pe drum ce ma prinde, iar la sfarsitul verii sunt almost black :D Dar pana nu gasesc ceva sigur nu o sa ma dau cu nimic, poate doar un unt simplu, natural.

Renate spunea...

Inca o firma cu renume, Alverde de la DM are creme de protectie solara si pentru bebelusi, zic ei. Am vazut zilele astea ca au adus si la noi, anul trecut sigur nu erau.

http://www.dm.de/cms/servlet/segment/de_homepage/alverde_home/alverde_produkte/produkte_sun/produkte_sun_sonnenschutz/5098/alverde_sun_baby_sonnencreme_lsf_30.html

Si contine asa:

Ingredients
Aqua, Zinc Oxide, Glycine Soja Oil*, Titanium Dioxide, Glycerin, Prunus Persica Kernel Oil, Simmondsia Chinensis Seed Oil*, Cocoglycerides, Polyglyceryl-2 Dipolyhydroxystearate, Polyglyceryl-3 Diisostearate, Stearic Acid, Magnesium Sulfate, Dicaprylyl Ether, Aluminum Hydroxide, Tocopherol, Glyceryl Caprylate, Levulinic Acid, p-Anisic Acid, Helianthus Annuus Seed Oil, Sodium Levulinate, Alcohol, Leontopodium Alpinum Extract
*ingredients from certified organic agriculture

In gama lor mai sunt si pentru copii si adulti: http://www.dm.de/cms/servlet/segment/de_homepage/alverde_home/alverde_produkte/produkte_sun/produkte_sun_sonnenschutz/;jsessionid=AE90510B2A58C9269614BB78EDAD826D.hpworker1

Boribon spunea...

Buná! Ce parere ai despre asta?
Protectie solara Biola 50+:
Ingrediente: QUA, LINSEED ACIDS*, AVENA SATIVA EXTR.*, OLEA EUROPEA OIL*, SESAMUM INDICUM OIL*, TITANIUM DIOXID (CI77891), SILICA, ECHINACEA PURPUREA EXTR.*, MELILOTUS OFFICINALIS*, CALENDULA OFFICINALIS*, GLYCERIN, GLYCERYL STEARATE, ACHILLEA MILLEFOLIUM EXTR.*, SOLANUM LYCOPERSICUM JUICE*, DAUCUS CAROTA JUICE*, THEOBROMA CACAO BUTTER*, SIMONDSIA CHINENSIS OIL*, HIPPOPHAE RHAMNOIDES OIL*, CERA ALBA, CETYL ALCOHOL, TOCOPHEROL, BENZYL ALCOHOL, BENZOIC ACID, SORBIC ACID, TRITICUM VULGARE SPROUT EXTR.*, XANTHAN GUM, EUCALYPTUS GLOBULUS OIL*, LACTIC ACID, LECITHIN, ALLANTOIN
Anna

Alexandra spunea...

Mamici, puteti face voi creme pentru micutii vostri. Trebuie un pic de timp si multa iubire-pe care o aveti deja. Uitati ce se poate face din ingrediente simple, bio, pe care le poti manca, daca vrei (oricum pielea noastra "mananca" tot ce punem pe ea, si ajunge in sange si apoi in tot corpul). Mie imi place mult situl asta si blogul lor de retete http://www.elemental.eu/blog/protectia-solara-protectie-uv.html. O zi frumoasa!

A. G. spunea...

Draga Boribon eu nu as folosi o crema solara care are ca si conservant alcoolul. Mai ales pe pielea unui copil. este puternic iritanta si in combinatie cu soarele, poate face ravagii.

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...