luni, mai 07, 2012

Pasta de dinti pentru bebelusi si copii mici

Parerea mea este ca igiena dentara la copii mici (peste 12 luni) trebuie inceputa atunci cand se combina mai multi factori: dentitia aproape completa, alimentatie diversificata mai ales daca se consuma alimente ce contin zahar.

Prima oara am cumparat din farmacie o pasta de dinti pentru copii, Nenedent baby cu degetar. Am folosit-o la inceput doar o data pe saptamana si curatam mai mult cu degetarul caci pasta de dinti o molfaia si nu o scuipa deci imi era cam teama. Nu a durat mult pentru ca am cumparat alta, pe baza de ingrediente organice si micuta incepuse deja sa isi curete singurica dintisorii.


 Am cumparat o periuta de dinti din lemn cu perisor natural si o lasam sa se joace si sa isi descopere gurita. Dimineata mergeam impreuna la baie ca sa vada cum ma spal eu pe dinti si ea incerca sa imite. Incet, incet s-a creat o rutina si, de obicei, cere ea sa se spele pe dintisori acum.

Prima vizita la stomatolog a fost la 3 ani. Am luat-o cu mine cand aveam eu programare, am lasat-o intai sa se obisnuiasca (,) cu atmosfera si sa vada ce facem, dupa care a cerut si ea pe scaun "ca mami" sa o vada doamna stomatolog. Am hotarat sa facem asta o data pe an mai mult ca sa se obisnuiasca (,) cu ideea si sa nu vada dentistul ca pe un bau-bau. In principiu nu se fac interventii stomatologice pe dintii de lapte deci scopul nu este unul curativ.

In continuare o sa fac o lista cu pastele de dinti pe care le-am folosit si cu cateva pe care nu le-as folosi niciodata pentru ea.

Nenedent Baby

Clasica pasta de dinti pentru bebelusi pe care o recomanda toate farmaciile. Nu pot spune multe despre ea decat ca are aspectul unei paste de dinti clasice, alba, aproape fara miros, gust neutru as spune, nu stiu ce ar spune fiica-mea :) ca era bebe cand am cumparat-o.

Recomandata de la 6 luni la 2 ani.

Ingrediente: Aqua, Hydrated Silica, Xylitol, Glycerin, Propylene Glycol, Xanthan Gum, Titanium Dioxide, Aroma, Sodium Lauroyl Sarcosinate, Sodium Edetate, Sodium Chloride. 

Continut:  20ml
Pret: 27 ron 
Producator: Dentinox
Dupa cum vedeti contine SLS ceea ce deja nu il recomanda ca si produs pentru copii foarte mici.


Pasta de dinti Genna Dent Junior

Am cumparat-o de la plafar prima oara un pic neincrezatoare, insa au fost cei mai bine cheltuiti 6 ron :)) Este naturala, ii place piticutei, spala suuper bine si este ieftina. Am ramas la ea si o recomand cu caldura. Are consistenta unei masti de argila, mi s-a parut neplacuta la inceput dar te obisnuiesti.

Recomandata de la 12 luni

Ingrediente:  
Apa purificata
EXTRACT DE CAPSUNI-proprietati tonifiante si remineralizante-reimprospateaza gura
ARGILA-dezinfectanta, bactericida si antiseptica-remineralizanta, vitalizanta si tonifianta
EXTRACT DE PROPOLIS-proprietati antiinflamatorii  
EXTRACT DE ALOE VERA-proprietati calmante si cicatrizante 

Continut: 50 ml
Pret: 6 ron
Producator: Vivanatura

Pasta de dinti copii Organic Children

Pe aceasta am primit-o cadou si a fost foarte apreciata de catre Maria. Gustul este de mandarina, nu face spuma si este ca o pasta de argila la fel ca si cea de la Genna Dent. Nici o pasta de dinti naturala nu face spuma deoarece spumantul este SLSul si acestea nu il contin (din fericire).

Cred ca este recomandata de la 12 luni

Ingrediente: carbonat de calciu, apa purificata, glicerina (derivata din plante), guma xanatan (din porumb), ulei de mandarine, ulei de portocale, vitamina C, rasina de mir, limonene

Continut:  50ml
Pret: 21 ron
Producator: Green People

Gel de dinti cu galbenele Weleda

A fost a doua pasta de dinti cumparata dupa Nenedent. Ingrediente naturale, fara SLS, triclosan sau fluor. Este gel caci are in compozitie ca si agent de ingrosare nu argila ci un extract din alge. Este galbuie datorita galbenelelor. Mariei sale nu prea i-a placut, m-am spalat eu cu ea pana la urma si mi s-a parut ok...pentru un copil. Cred ca m-am obisnuit cu pastele de dinti mai puternice ca si curatare.

Nu stiu de la ce varsta este recomandata. Presupun ca 12 luni ca si celelalte.

Ingrediente: Extractul de gălbenele previne inflamaţiile şi menţine mucoasele sănătoase; Alginatul este un agent de îngroşare din alge; Apa are efect diluant; Glicerina obţinută din uleiuri vegetale dă consistenţă şi luciu produsului; Silicea din cuarţ curăţă dinţii delicat şi eficient; Esculin, o substanţă obţinută din castanul sălbatic are efect astringent şi de fortifiere a gingiilor. Amestec de uleiuri esenţiale naturale, incluzând uleiul esenţial de mentă şi fenicul, pentru a parfuma şi conserva produsele.

Continut: 50ml
Pret: 20 ron
Producator: Weleda

Evident mai sunt si alte alternative de pasta de dinti naturala pentru copii insa noi le-am incercat numai pe acestea.

Si acum o sa va spun ce NU as cumpara niciodata si de ce. 

 
Ingrediente: Sorbitol, silica, aqua, propylene glycol, sodium lauryl sulfate,aroma (flavour), Peg-40 Hydrogenated castor oil, cellulose gum, sodium saccharin,sodium monofluorophosphate,sodium fluoride,sodium methylparaben, sorbic acid,Cl 19140 (Acid yellow 23), Cl 16185 ( acid red 27)

Toate trei  contin FLUOR  , SLS si parabeni. Nu mai vorbim de coloranti :-D. Chicco este recomandata de la 6 luni :-o. Celelalte sunt recomandate de la 2 respectiv 4 ani.



In concluzie repet ceea ce spun mereu: fiecare parinte este liber sa aleaga ce crede mai bine pentru copilul sau insa este obligat sa faca o alegere INFORMATA. Ceea ce scrie pe eticheta frontala a unui produs (fie el si pentru copii) nu este decat o descriere facuta pentru a VINDE produsul si de multe ori nu reflecta realitatea.




7 comentarii:

Miha1404 spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Andreea Isfan spunea...

Noi folosim Children's Toothpaste de la URTEKRAM. Lista de ingrediente arata asa:
Ingredients:
Chalk, water, vegetable glycerine, carrageenan, propolis, myrrh, essential organic fennel oil & nothing else.

A. G. spunea...

Miha 1404 dupa cum ai citit mai sus mie pasta Nenedent nu mi-a placut cine stie ce, in plus exista alternative mult mai valabile si naturale. In al doilea rand nu sunt de acord cu dentistul tau: copilul trebuie sa invete sa se spele singur pe dinti (la fel ca si mancatul singur) destul de devreme (cam in jur de varsta de doi ani a fost la noi). In al treilea rand pasta de dinti cu fluor este contraindicata pana la varsta scolara si chiar mai tarziu la fel ca orice alt supliment ce contine fluor. Nu sunt necesare/. Este mai importanta o buna asimilare a calciului prin productie naturala de vit D (expunere la soare) si alimentatie corecta (unt, lactate grase, etc).

Andreea Isfan mi se pare foarte ok compozitia pastei de dinti Urtekram. Noi nu am folosit o dar ar fi util daca ne ai spune parerea voastra.

Loredana spunea...

Imi plac recomandarile tale!

Anca spunea...

Fiică-mii nu-i plac nici cea de la Weleda, nici de la Green People. Le-am terminat dar greeeu de tot. Nici nu am mai găsit altceva care să ne facă cu ochiul dar mai căutam.

Mamica neinfricata spunea...

Fetita mea are aproape 10 luni si 4 dintisori, si pediatrul ne-a spus ca trebuie sa incepem sa ne spalam pe dinti. Stiu ca bebelusii nu se pot clati, si au inclinatia de a manca pasta :))) (ce nu au ei inclinatia sa manance!). Am cautat paste de dinti naturale si am gasit-o la Napati pe cea de la Green people, insa de la 12 luni. La fel, tot ce este cat de cat mai bun, de la 12 luni. Am gasit de la 6 luni de la Chicco, fara fluor, dar cu SLS :( Instinctul meu imi spune sa mai astept, si-asa nu-i dau zahar deloc si nici biberon. Ce parere aveti? Multumesc

A. G. spunea...

Eu cred ca nu este nevoie de pasta de dinti pentru copiii mici pana la 1,5-2 ani.

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...